UE anchetează modul în care Meta colectează datele personale în scop publicitar

Meta nu poate să ruleze reclame bazate pe datele personale ale utilizatorilor colectate din activitatea online a acestora. Asta este poziția aprobată de boardul de conducere al Comitetului european pentru protecția datelor. Decizia nu presupune, încă, urmări legale, ci este o recomandare către Comisia pentru Protecția Datelor din Irlanda (DPC), instituția europeană cu jurisdicție în materie de reglementări ale marilor companii din sectorul tech.

Conform unor surse interne citate de Reuters, DPC are la dispoziție o lună să revină cu o decizie finală, care ar putea obliga Meta să renunțe la practica de colectare a datelor pentru a afișa reclame personalizate. Dacă DPC ajunge să fie de acord cu poziția Comitetului, atunci Meta este pasibilă și de noi amenzi, pe lângă sumele importante de bani pe care le-ar pierde dacă nu mai poate vinde reclame relevante ca până acum.

Alte surse au declarat pentru The Wall Street Journal că subiectul principal al acestei discuții este centrat pe activitatea pe care utilizatorii o au în interiorul aplicațiilor oferite de Meta. De la videoclipurile pe care le urmărești pe Instagram și până la postările la care dai like pe Facebook, Meta poate colecta aceste date pentru a-ți oferi ad-uri personalizate. UE vrea să oprească acest lucru.

Aceasta nu este decizia finală și este prea devreme pentru a face speculații. Ne-am angajat pe deplin cu DPC în ceea ce privește solicitările lor și vom continua să ne implicăm cu ei pe măsură ce își finalizează decizia”, a declarat un purtător de cuvânt al Meta pentru WSJ.

Interdicția folosirii acestor date ar presupune, de fapt, oferirea posibilității utilizatorilor de a opta sau nu ca activitatea online să fie preluată și prelucrată de Meta în scop publicitar. Dacă folosim cazul Apple ca exemplu (care a oferit această opțiune celor care dețin un iPhone) e limpede de văzut că majoritatea oamenilor nu vor ca Meta să se folosească de datele lor personale pentru a-și rontuji profitul. Schimbarea politicilor Apple a costat Meta 10 miliarde de dolari, iar suma ar fi probabil la fel de consistentă și în cazul utilizatorilor europeni.