Twitter va plăti 150 de milioane de dolari pentru încălcarea regulilor de confidențialitate

Autoritățile din Statele Unite ale Americii au găsit Twitter vinovată de încălcări grave ale legilor de confidențialitate. Compania este acuzată că ar fi folosit în mod abuziv adresele de e-mail și numerele de telefon pe care le-a colectat de la utilizatori, date pe care le-a vândut, mai apoi, companiilor de publicitate.

Twitter și-a recunoscut vina și a fost de acord cu autoritățile cu privire la suma pe care trebuie s-o plătească. Vânzarea datelor private ale utilizatorilor s-a produs între 2013-2019, compania anunțând că în momentul în care a descoperit că e-mailurile și numerele de telefon erau folosite în scopuri publicitare, a oprit furnizarea acestor date.

Damien Kieran, directorul departamentului de Confidențialitate al Twitter, a spus că platforma a cooperat cu autoritățile americane și că respectarea confidențialității utilizatorilor este o prioritate.

Păstrarea securității datelor și respectarea confidențialității este un lucru pe care îl luăm în serios și am cooperat cu FTC în fiecare etapă a procesului. În perioada următoare, vom continua să investim în această activitate [respectarea confidențialității- n.r], inclusiv în crearea și dezvoltarea unor procese, în implementarea unor măsuri tehnice și în efectuarea de audituri și rapoarte periodice pentru a ne asigura că reducem riscurile la fiecare nivel și funcție din cadrul Twitter.”, a declarat Kieran în postarea de pe blogul companiei.

Conform Reuters, Departamentul de Justiție și Comisia Federală pentru Comerț (FTC) au declarat că Twitter și-a înșelat utilizatorii pentru că nu le-a spus despre modul în care datele lor private (menite să securizeze contul) au fost transmie către companii terțe de publicitate. Atât Twitter, cât și autoritățile americane au fost de acord cu privire la suma de 150 de milioane de dolari ce trebuie plătită ca amendă pentru încălcarea regulilor de confidențialitate.

Twitter a obținut date de la utilizatori sub pretextul de a le folosi în scopuri de securitate, dar apoi a sfârșit prin a le folosi și pentru a targeta utilizatorii cu reclame. Această practică a afectat peste 140 de milioane de utilizatori Twitter, stimulând în același timp principala sursă de venit a platformei”, a declarat președintele FTC citat de Reuters.

Interesant e faptul că în documentul Departamentului de Justiție, Twitter este acuzată că a încălcat și legile protecției vieții private încheiate între SUA și Uniunea Europeană, legi care interzic companiilor să folosească datele în moduri pe care consumatorii nu le autorizează. Asta ar putea însemna că Twitter ar putea fi bună de plată și în fața autoritățile Uniunii, mai ales că blocul comunitar ia foarte în serios protejarea datelor utilizatorilor europeni.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *