Twitter își pierde utilizatorii cei mai activi de pe platformă

Twitter își pierde cei mai activi utilizatori ai săi. Platforma pare să aibe o problemă în a menține interesul acestora pentru folosirea serviciului un timp îndelungat, iar subiectele despre care aceștia vorbesc s-au îndepărtat de teme de discuție care au asigurat popularitatea Twitter-ului.

Într-un studiu intern, analizat de Reuters, angajații companiei se arată îngrijorați de direcția în care pare că se îndreapta platforma. Utilizatorii activi (denumiți și „heavy tweeters”) postează tot mai rar, asta deși postările lor reprezintă 90% din tot conținutul de pe Twitter. Conform datelor companiei, un utilizator activ este acela care se loghează pe platformă de cel puțin șase ori pe săptămână și postează de cel puțin trei ori.

Scăderea acestora a început să aibe loc o dată cu pandemia, iar trendul se menține într-un ritm de micșorare. Analiștii companiei nu au reușit să identifice motivul pentru care utiliatorii activi devin dezinteresați, însă au reușit să stabilească faptul că subiectele despre care aceștia vorbesc încep să devină unele greu de acceptat de către agențiile de publicitate.

Conținutul NSFW, pornografic și domeniul crypto sunt temele de discuție care par a fi în centrul atenției al utilizatorilor activi de pe Twitter. Reuters afirmă că 13% din tot conținutul de pe platformă este conținut cu natură pornografică; o problemă dacă îți amintești de fiasco-ul legat de pornografia infantilă și cererea brandurilor de rezolvare a acestor lipsuri de moderare.

Faptul că utilizatorii activi încep să posteze tot mai mult despre acest subiect poate ridica dificultăți serioase pentru Twitter, fiindcă agențiile de publicitate nu vor vrea să ruleze reclame care să ajungă în proximitatea unui conținut pornografic.

În același timp, interesul pentru știri, entertainment sau sporturi (unele dintre cele mai populare subiecte de pe Twitter) au ajuns să scadă considerabil. Analiza spune că pe 6 ianuarie 2021 s-a înregistrat o creștere bruscă în interesul legat de știri și politică, dar după evenimentele respective, aceste două categorii au pierdut cel mai mult din interesul utilizatorilor activi.

Se pare că există o discrepanță semnificativă între ceea ce mi-am imaginat că sunt valorile companiei noastre și tiparele de creștere”, a scris unul dintre analiști în studiul intern.

E o situație delicată, iar planurile lui Elon Musk (care a tot spus că el vrea o moderare mai laxă) nu promit perspective prea optimiste pentru rezolvarea acestor probleme.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *