Twitch vs YouTube – lupta pentru piața de livestreaming
Bătălia pentru supremația livestream-urilor se dă zilele astea între Twitch și YouTube. De YouTube sunt sigur că ați mai auzit și că îl folosiți mai des decât cealaltă platformă.
YouTube este, în momentul de față, cea mai mare platformă de conținut video și a stat pe poziția fruntașă cu mare lejeritate. În ultimii ani, însă, a început să integreze și să introducă diferite funcții astfel încât livestreaming-ul să poată fi făcut și accesat mai ușor.
Pentru creatori, au oferit funcția de livestreaming pe care au legat-o de cea de „membership”. Cea din urmă se referă la o donație lunară prin care comunitatea unui creator poate să-și ofere sprijinul financiar. Pentru utilizatori, au oferit posibilitatea de a crea scurte clipuri dintr-un video sau livestream și au oferit un chat special pentru membrii care oferă acea donație lunară.
Toate aceste schimbări au fost implementate pentru a încerca să rivalizeze cu Twitch, care este cea mai mare platformă de livestreaming din lume cu peste 26 de milioane de oameni care accesează zilnic site-ul.
Diferența dintre cele două
Spre deosebire de YouTube, Twitch este exclusiv un mediu în care conținutul video este prezentat sub formă de stream. Deși un livestream poate fi salvat și urmărit mai apoi ca simplu videoclip, Twitch se adresează unei audiențe care consumă conținut live. Fie că e vorba de muzică, pictură, dans, gaming sau pur și simplu a sta de vorba cu urmăritorii live-ului respectiv, Twitch este un loc divers. Orice hobby sau lucru care îți trece acum prin cap poate fi găsit pe Twitch.
Consum conținut de pe Twitch și vorbesc din propria experiență când spun că Twitch-ul vă poate mânca ore întregi din viață tocmai pentru că oferă o gamă atât de largă de lucruri pe care să le vezi. Și nu oricum, ci live. Și nu orice live, ci unul în care poți interacționa atât cu persoana care face live-ul, cât și cu ceilalți privitori.
Twitch-ul românesc e în majoritatea lui plin doar cu live-uri de gaming (vă puteți convinge dacă aruncați un ochi aici), însă mai sunt momente când apar lucruri interesante. Dar poți trece dincolo de meleagurile noastre și să alegi ce categorie de livestream ai vrea să vezi (ai aici lista cu cele mai vizionate categorii de pe întreaga platformă). Chiar dacă majoritatea sunt jocuri video, cauți cu atenție și găsești de la muzică, sport și artă, până la talk-show-uri, podcasturi și gătit.
Twitch e o platformă dinamică și e făcută în așa fel încât oricine face live-uri acolo să-și poată construi o comunitate în jurul tematicii pe care o prezintă.
Care e mai bun?
YouTube-ul a intrat ceva mai recent în această arenă de livestreaming și continuă să îmbunătățească acest aspect. E nevoie, însă, de mult mai mult pentru a reuși să întreacă Twitch.
În primul rând, YouTube nu are categorii prin care să navighezi, ci se bazează pe algoritm pentru a oferi conținut. Și, surpriză, algoritmul de pe YouTube nu scoată în față live-uri, ci videoclipuri. YouTube nu se axează pe acest tip de conținut, iar acest lucru e destul de evident.
Sigur, dacă începi să cauți, o să găsești undeva în partea dreaptă un buton pe care scrie „Live”, care te va duce la un playlist cu live-urile disponibile. Însă nu o să fie sortate în nici un fel și apar doar cele mai populare live-uri din acel moment.
Singura metodă de a găsi ce îți place e să cauți chiar tu persoanele care fac live-uri cu lucrurile care sunt de interes pentru tine și să le dai subscribe – ca să îi găsești mai ușor data viitoare.
YouTube e încă la început când vine vorba de livestreaming și mai au de lucrat până va ajunge să rivalizeze cu adevărat cu Twitch. Acesta din urmă a fost creat special pentru livestreaming și oferă mult mai multe oportunități de remunerație pentru cei care fac conținut de tip livestream, decât ce ai acum la dispoziție pe YouTube.
Articole asemănătoare
Vor fi sau nu amendați jurnaliștii RISE Project? UE a luat o decizie – pe care n-a publicat-o încă
Depoziția whistleblowerului Facebook a stârnit o furtună de reacții în politica americană
Google News s-ar putea întoarce în Spania. Compania Alphabet ar negocia acorduri individuale cu industria media
O nouă problemă de securitate pentru TikTok: compania ar suferi de o scurgere de date
Premiul Nobel pentru Pace s-ar putea duce către jurnaliștii care se luptă cu dezinformarea