TikTok s-a angajat să sporească drepturile utilizatorilor de pe teritoriul Uniunii Europene pentru a evita sancțiunile, dar și numeroasele plângeri depuse de mai multe grupruri din UE care reclamă că platforma nu face suficiente eforturi de a proteja adolescenții de conținutul ilegal.
Organizația Europeană a Consumatorilor (BEUC) a acuzat încă din 2021 că TikTok nu face nimic pentru a feri tinerii de publicitatea mascată și de diferite postări inadecvate care își găsesc drum până pe pagina For You a utilizatorilor.
„Toate platformele de socializare sunt obligate să respecte regulile și să se asigure că utilizatorii pot identifica cu ușurință conținutul comercial, inclusiv atunci când acesta este promovat de influenceri”, a declarat comisarul european pentru Justiție, Didier Reynders, citat de Reuters.
În consecință, TikTok s-a văzut nevoită să încheie un acord cu autoritățile europene, urmând trendul altor giganți din technologie. Printre cele mai importante promisiuni făcute de platformă se numără introducerea unei opțiuni care permite utilizatorilor să raporteze mai ușor reclamele care încurajează copiii să cumpere bunuri sau servicii. De asemenea, conturile ce aparțin brandurilor cunoscute nu vor putea promova produse necorespunzătoare, iar reclamele integrate în interiorul unui clip vor fi etichetate mult mai clar pentru informarea corectă a utilizatorilor.
După ce ieri Google anunța că s-a înțeles cu autoritățile franceze cu privire la remunerația pe care compania trebuie o datoreză agențiilor de presă și revistelor din Franța, acum e rândul TikTok să facă promisiuni și să renunțe la atitudinea de nesupunere în fața legislației europene. Faptul că Uniunea introduce amenzi care se traduc într-un anumit procentaj din veniturile globale ale companiilor se poate dovedi un stimulent suficient pentru platforme să-și regândească poziția și să facă mai mult pentru protecția și siguranța utilizatorilor.
Când te așezi la masa negocierilor unele lucruri o să ajungă să fie compromise pentru a ajunge la acord, iar în cazul TikTok exact asta pare a se fi întâmplat. BEUC nu pare pe deplin mulțumită cu rezultatul acordului, însă compania chinezească a promis că va continua să introducă mai multe opțiuni pentru siguranța consumatorilor.
„Impactul unor astfel de angajamente asupra utilizatorilor rămâne foarte incert. În ciuda dialogului de peste un an cu TikTok, investigația este acum închisă, lăsând nerezolvate preocupările semnificative pe care le-am exprimat”, a declarat directorul adjunct al Organizației Europene a Consumatorilor pentru Reuters.
Leave a Comment