TikTok oferă mai mult control asupra feed-ului din pagina For You

TikTok continuă să ofere mai mult control asupra feed-ului din pagina For You, cel mai popular loc al platformei. Faimosul algoritm al companiei care alimentează conținutul de pe For You va putea fi modificat astfel încât să fie mult mai apropiat de ceea ce vrei să vezi.

Denumită ”Manage Topics”, funcția a fost inițial testată ca proiect pilot în SUA încă de anul trecut, însă acum TikTok spune că platforma e gata să lanseze această opțiune la nivel global. Concret, funcția permite personalizarea feed-ului prin ajustarea frecvenței cu care conținutul din primele 10 categorii ale platformei apare în pagina For You. Categoriile variază și includ subiecte cum ar fi sport, călătorii, umor, arte creative, dans, fashion sau mâncare.

Aceste setări nu vor elimina complet niciun subiect, dar pot influența frecvența cu care acestea sunt recomandate, pe măsură ce interesele dvs. evoluează în timp. Aceasta se adaugă numeroaselor modalități prin care vă modelați feed-ul în fiecare zi – de la utilizarea altor controale ale feed-ului For You, la aprecierea și favorizarea videoclipurilor, la căutarea subiectelor care vă interesează sau la simpla vizionare a conținutului”, afirmă TikTok.

sursa: TikTok

Măsura este binevenită, iar oricare alte moduri prin care utilizatorii pot să-și controleze feed-ul sunt la fel de necesare și utile, mai ales în cazul TikTok al cărui algoritm rămâne un mister. În UE, platforma este sub presiune să transparentizeze și mai mult întregul proces de funcționare al recomandărilor oferite de algoritm.

Pe de-o parte, Comisia Europeană are TikTok în vizor din cauza unui trend numit ”SkinnyTok”, ce presupune un conținut care promovează slăbirea extremă în greutate și obiceiuri nesănătoase de mâncare, care este livrat utilizatorilor minori.

Pe de alta, platforma își continuă reputația tot mai controversată din jurul alegerilor, după ce o investigație din Polonia a arătat că, înaintea alegerilor prezidențiale de acolo, utilizatorilor echilibrați politic li s-a arătat de două ori mai mult conținut de extremă dreapta și de dreapta naționalistă decât conținut de centru și de stânga.

Din tot acest noian de probleme pe care TikTok trebuie să le înfrunte pe teritoriul Uniunii Europene, algoritmul este cel care stă în mijlocul scandalurilor. Deși eforturile de transparentizare, cel puțin din partea autorităților europene, au fost constante în ultimii ani, compania pare să facă lucrurile în ritmul ei, chiar dacă asta presupune că utilizatorii sunt expuși unor riscuri cât se poate de reale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *