TikTok depășește competitorii și uimește analiștii

TikTok pare să nu se oprească din a crește. Statisticile și analize pentru 2021 au surprins experții care preconizau o creștere ceva mai moderată a platformei, având în vedere modelul de creștere identificat la celelalte platforme de social media consacrate precum Facebook, Twitter sau Instagram.

Conform Business Insider, TikTok a reușit să ajungă la 44 de minute petrecute zilnice de utilizatorul obișnuit pe platforma sa. Ca să înțelegi mai bine, în 2020 timpul mediu petrecut pe TikTok era de aproape 39 de minute, sub maximul istoric deținut de Facebook, de 39.8 minute pe zi. În 2021, TikTok nu doar că a reușit să detroneze Facebook, dar s-a dovedit net superioară și față de Instagram sau YouTube, în ciuda încercărilor acestora din urmă de a replica modelul TikTok prin servicii precum Reels și, respectiv, Shorts.

Performanța TikTok-ului i-a impresionat și pe analiști care afirmă că platforma a întrecut orice alt model de creștere și, deocamdată, previziunile nu indică vreun sfârșit al acestei creșteri fulminante. Așteptările erau ceva mai rezervate pentru că 2020 a fost marcat de lockdown-uri în majoritatea țărilor de pe glob, iar asta a sporit timpul petrecut online de oameni. Prognoza pentru 2022 este că timpul mediu se va apropia de 46 de minute petrecute pe TikTok de utilizatori.

Am fost surprinși să vedem creșterea pe care am înregistrat-o. Am crezut că se va stabiliza”, a declarat un analist de piață pentru Business Insider.

În continuare, 80% din utilizatorii TikTok sunt reprezentați de utilizatori din generația tânără (Gen Z și Millennials), însă există o parte considerabilă de oameni ceva mai în vârstă care folosesc aplicația și sunt la fel de absorbiți de algoritmul platformei ca tinerii.

Surse apropiate companiei au vorbit cu Reuters și au declarat că TikTok are de gând să implementeze jocuri video pe platforma sa, tocmai pentru a-i convinge pe utilizatori să petreacă mai mult timp pe platformă. Mișcarea ar ajuta compania să înregistreze un venit suplimentar din reclame. Deocamdată, TikTok are de gând să testeze această funcție în Vietnam; sursele nu pot confirma dacă și alte piețe sunt luate în considerare.

TikTok se dovedește o forță în domeniul platformelor de social media și contnuă să uimească analiștii cu modelul său de creștere care a întrecut cam orice altă platformă existentă în momentul de față.