The Daily Telegraph a renunțat la secțiunea plătită de presa de stat chineză

Planul Chinei de a remodela istoria prin propagandă are repercursiuni: The Daily Telegraph a renunțat la secțiunea plătită de către presa de stat chineză.

Publicația britanică a șters în totalitate de pe site articolele plătite de către Beijing, în contextul în care China ar încerca să se folosească de pandemie pentru a câștiga influență în țările vestice. Mai mult decât atât, s-a observat că guvernul de la Beijing încearcă să remodeleze narativul cu privire la răspunsul său la pandemie, printr-un sistem complex de propagandă, arată The Guardian.

Rubrica se afla în paginile The Daily Telegraph de cel puțin zece ani, și cuprindea viziunile jurnaliștilor din presa de stat asupra poziției ocupate de China pe plan internațional. Ziarul britanic mai publica și pasaje din publicația oficială a partidului comunist chinez.

Nu este clar câți bani plătea regimul de la Beijing pentru articolele apărute în ziarul lui Sir David și Sir Frederick Barclay, însă o investigație apărută în presa din Hong Kong afirmă că suma se apropia de 750,000 de lire sterline pe an.