Tentativa Facebook de a da ”unfriend” Australiei, criticată la nivel internațional

Tentativa Facebook de a da ”unfriend” Australiei, într-un act de represalii împotriva măsurilor guvernamentale de a face compania să plătească pentru jurnalismul australian, a stârnit critici la nivel internațional.

Facebook, un ”bully”

Șeful grupului de presă din Marea Britanie Newsquest a declarat că gestul companiei lui Mark Zuckerberg arată de ce țările din întreaga lume au nevoie de reglementări solide pentru a opri giganții tehnologici să se comporte ca un „bătăuș din curtea școlii”, conform The Independent.

Henry Faure Walker a declarat că măsura a fost „un exemplu clasic al puterii de monopol, fiind agresorul din curtea școlii, încercând să-și protejeze poziția dominantă cu o atenție redusă pentru cetățenii și clienții pe care se presupune că îi servește”.

Și Julian Knight, șeful comisiei parlamentare britanice care supraveghează industria mass-media, a clasificat acțiunea Facebook drept ”bullying”: „Cred că este uimitor de iresponsabil – într-un moment în care ne confruntăm cu o mulțime de știri false și dezinformări în legătură cu vaccinul Covid”, a declarat el pentru BBC.

Publicații din întreaga lume și-au arătat la rândul lor indignarea față de măsura impusă de compania americană, compania din spatele ziarului The Guardian spunând că este „profund îngrijorată”, în tip ce șeful asociației de editori de știri BDZV din Germania a declarat că este „timpul ca guvernele din întreaga lume să limiteze puterea de piață a platformelor gatekeeper”.

„Pentru Facebook și Mark este prea mult despre bani și putere.”

Într-un interviu acordat The Australian și citat de The New York Post, fostul CEO al Facebook Australia a afirmat că mișcarea controversată a platformei „arată și se simte urât”.

„Sunt un mândru fost utilizator al Facebook, dar de-a lungul anilor devin din ce în ce mai exasperat. Pentru Facebook și Mark este prea mult despre bani și putere, și nu despre bine”, a spus Stephen Scheeler, care a demisionat din funcția pe care o deținea în 2017.

Acesta mai spune și că, dacă ar fi fost o altă companie în locul Facebook, un astfel de gest nu ar fi fost tolerat: „Imaginați-vă dacă o companie chineză, de exemplu, ar fi făcut acest lucru, am fi protestat. Toți australienii ar trebui să fie destul de alarmați de acest lucru”. Scheeler susține că, pentru a transmite companiei de pe Silicon Valley un mesaj clar, ar trebui ca utilizatorii australieni să renunțe la a mai folosi rețeaua de socializare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *