Rezultatele referendumului care i-ar permite lui Putin să rămână președinte până în 2036, publicate cu cinci ore înainte de închiderea urnelor
Cu cinci ore înainte de închiderea urnelor din Rusia, comisia pentru alegeri a publicat rezultatele ”preliminare” ale referendumului care îi va acorda mai multă putere (și mai mult timp în funcție) președintelui statului.
Comisia Electorală susține că, după numărarea a doar 2,68% din voturi, peste 70% de participanți l-au vot s-au declarat în favoarea modificării Constituţiei, în timp ce sub 30% s-au arătat a fi împotrivă. Însă decizia îndoielnică de a publica rezultatele atât de devreme nu a fost primită bine de toată lumea, un grup de activiști organizând un protest simbolic, arată The Independent.
În timp ce rezultatele parțiale oficiale prezintă o victorie indubitabilă pentru Putin, cel care a venit cu propunerea pentru modificarea constituției, opoziția indica că situația ar sta puțin diferit.
La ora locală 17.30, în Moscova, exit poll-urile indicau o egalitate (47,76% pentru și 52,24% contra), în timp ce în St. Petersburg – orașul natal al lui Putin – sondajele indicau o înfrângere majoră pentru președintele rus: 38,2% pentru și 61,8% contra).
Referendumul, care ar urma să îl facă președinte pe Putin până în 2036, să interzică căsătoriile între persoane de același sex și să garanteze pensiile, a ținut o săptămână și a beneficiat de multă publicitate din partea puterii. Pentru a-i face pe oameni să iasă la vot, a fost organizată o tombolă cu premii imobiliare, iar cei care au venit cu copiii la urne au fost recompensați cu 10.000 de ruble (141 de dolari), arată Digi24.ro.

Articole asemănătoare
Luna Europeană a Securității Cibernetice: 7 metode de fraudare online. Cum le poți detecta
Clienții britanici ai PayPal vor putea să cumpere și să vândă criptomonede
Emisiunea lui Selly nu va mai apărea la Prima TV: „Nu mă mai regăseam în acest show”
Scandalul TVR prinde proporții: televiziunea de stat cere presei să-și dezvăluie sursele
Incertitudinile cresc la Twitter: demisii din poziții cheie și plecări ale agenților de publicitate