Recomandările redacției: Schimbările climatice îi privesc și pe jurnaliști, iar încrederea în media poate fi recâștigată

Medistandard.ro vă propune astăzi trei articole de opinie din presa internațională, care tratează teme relevante pentru jurnalism. De exemplu, un articol publicat de Al Jazeera vorbește despre necesitatea includerii crizei climatice în agendele instituțiilor media, în timp ce Institutul Reuters publică un articol despre cele mai bune metode ca industria să recâștige încrederea publicului. Nu în ultimul rând, un editorial din The Conversation oferă o privire mai amănunțită asupra importanței ca investigațiile jurnalistice privind acuzațiile de agresiune sexuală și de viol să fie construite cu atenție, fără a lăsa să planeze o simplă îndoială asupra martorilor. Acest articol este realizat în legătură cu comediantul Russel Brand, care a fost acuzat de cel puțin trei femei de infracțiuni sexuale grave.

Al Jazeera – Journalism can’t leave the climate crisis to Netflix and Billie Eilish

Într-o lume în care criza climatică a pătruns în cultura populară prin filme, muzică și literatură, jurnalismul se străduiește să relateze în mod adecvat despre această problemă urgentă. În ciuda faptului că lumea se confruntă cu valuri de căldură record, incendii de pădure și evenimente meteorologice extreme, multe dintre principalele canale de știri evită să discute despre schimbările climatice sau le tratează ca pe un subiect specializat. În timp ce excepții precum The Guardian, AFP și Al Jazeera oferă relatări cuprinzătoare a situației climei, majoritatea mijloacelor de informare, în special televiziunile, se luptă să acorde prioritate acestei probleme critice.

Autorii, fondatori ai organizației Covering Climate Now, subliniază necesitatea ca jurnalismul să își îmbunătățească acoperirea prin integrarea schimbărilor climatice în fiecare aspect al reportajului, la fel cum COVID-19 a fost acoperit ca o poveste cu multiple fațete. Aceștia fac apel la o relatare în profunzime a soluțiilor climatice și susțin că un reportaj eficient despre climă este esențial pentru a informa publicul, pentru a impulsiona schimbarea și pentru a responsabiliza guvernele și corporațiile.

Autorii recunosc progresele înregistrate de unele instituții de presă, dar subliniază că industria de știri în ansamblu nu a reușit încă să facă față la amploarea crizei climatice și nici să asigure acoperirea necesară. Aceștia subliniază că responsabilitatea jurnalismului este de a informa și de a responsabiliza publicul, asigurându-se că acesta înțelege criza climatică, implicațiile acesteia și potențialele soluții. Până când acest lucru nu se va întâmpla, autorii susțin că jurnalismul nu reușește să se ridice la înălțimea așteptărilor, permițând platformelor de divertisment precum Netflix și artiștilor precum Billie Eilish să se ocupe de o sarcină esențială care ar trebui să fie de domeniul jurnalismului responsabil.

Institutul Reuters pentru Studierea Jurnalismului – Strategies for building trust in news: What the public say they want across four countries

Principalele concluzii ale raportului publicat de Institutul Reuters pentru Studiul Jurnalismului pun în lumină peisajul complex al încrederii în știri în patru țări (Brazilia, India, Marea Britanie și Statele Unite ale Americii). Studiul relevă faptul că încrederea în știri a scăzut în toate cele patru națiuni, persoanele cu cea mai puțină încredere percepând adesea că nu există diferențe între instituțiile de presă. În special, consumatorii frecvenți de știri sunt mai predispuși să distingă diferite grade de încredere între organizațiile de știri.

Raportul subliniază importanța identităților de marcă distincte în cultivarea încrederii și evidențiază scepticismul unor grupuri față de inițiativele de consolidare a încrederii, subliniind necesitatea unor strategii adaptate pentru a satisface preferințele și nevoile publicului.

În plus, cercetarea subliniază lipsa de consens în ceea ce privește strategiile de consolidare a încrederii, diferite segmente ale populației din fiecare țară favorizând abordări diverse. Această divergență sugerează că organizațiile de știri trebuie să își adapteze eforturile la grupuri specifice de audiență, mai degrabă decât să adopte o strategie uniformă.

În cele din urmă, cercetarea evidențiază importanța diversificării redacțiilor de știri pentru a spori încrederea, cu accent pe opiniile politice și pe mediile de clasă economică, și subliniază necesitatea ca organizațiile de știri să implice mai eficient publicul pentru a stimula încrederea, recunoscând că atingerea unui public indiferent poate fi un efort dificil.

The Conversation – Russell Brand investigation: what good journalists should have to go through to report sexual assault allegations

Articolul profesoarei de jurnalism Polly Ribbon discută despre recentele acuzații de viol, agresiune sexuală și abuz emoțional împotriva comediantului Russell Brand și despre standardele jurnalistice riguroase care trebuie respectate atunci când se raportează astfel de infracțiuni grave. Ribbon evidențiază procesul de investigație de patru ani întreprins de jurnaliștii de la The Times, Sunday Times și Channel 4’s Dispatches, subliniind necesitatea unei verificări atente a faptelor și a respectării liniilor directoare etice ale jurnalismului.

În plus, articolul pune în lumină eforturile ample de investigare necesare atunci când se tratează acuzațiile de agresiune sexuală, inclusiv necesitatea de a aduna și de a verifica diferite forme de dovezi. Articolul subliniază rolul crucial al avocaților specializați în defăimare în examinarea rapoartelor și oferă o perspectivă asupra consecințelor potențiale ale proceselor de defăimare, atât din punct de vedere financiar, cât și al reputației. Autoarea explică, de asemenea, de ce acuzatorii lui Brand rămân anonimi, citând protecțiile legale pentru victimele și presupusele victime ale agresiunilor sexuale din Anglia și Țara Galilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *