Reclamele conservatorilor britanici, blocate de Google cu puțin timp înainte de alegeri. Posibilul motiv: folosirea fake news
Mai multe reclame politice ale Partidului Conservator din Regatul Unit al Marii Britanii și al Irlandei de Nord au fost blocate de pe motorul de căutare Google.
Compania americană a observat că opt reclame diferite plătite în ultima lună de formațiunea politică a lui Boris Johnson au încălcat regulile privind prezentarea obiectivă a informațiilor, arată o analiză The Independent.
Șase dintre ads-uri au fost înaintate de către conservatori chiar în ziua în care manifestul laburiștilor a fost lansat. Ziua ”coincide” și cu lansarea unui site fals, ce pretindea a fi al formațiunii opozante, și care aparținea partidului lui Johnson.
În aceeași perioadă, Partidul Conservator a mai încercat să promoveze prin serviciul GoogleAds o pagină ce pretindea a fi de fact-check. În realitate, conținutul de pe site avea ca scop promovarea mesajelor conservatoare, precum și evidențierea valorilor acestora.
”Reclamele păstrate încă vizibile care nu au fost reduse încă includ link-uri care intenționează să trimită utilizatorii la <<Manifestul laburist al lui Corbyn>>, <<labourmanifesto.co.uk>> – site-ul conservatorilor. Alte reclame necenzurate pretind a fi un link către <<Politica Brexit a laburiștilor>>, <<Politica de educație a Partidului Laburist>> și „Politica de apărare a Muncii”, dar în schimb trimit utilizatorii pe site-ul Conservator”, mai arată The Independent.

Articole asemănătoare
Corneliu Bjola, despre propagandă și dezinformare: cele mai importante fenomene care amenință stabilitatea democrațiilor
Dezbaterile ”la distanță” au atras atenția presei internaționale. Politica externă, principalul subiect
Rețeaua de realitate virtuală a Facebook va crea zece mii de locuri de muncă în Europa
Cum a îngropat năvalnicul Laufer eforturile propagandei PSD de a-l transforma pe Iohannis într-un antisemit EXCLUSIV
Ediția print a Gazetei Sporturilor, închisă peste noapte. Cum s-a văzut decizia Ringier în presă