Cum poate presa online folosi inteligența artificială pentru a spori implicarea și loialitatea cititorilor

În jurnalism, utilizarea AI poate completa metodele existente și pot ajuta editorii în evaluarea distribuției și impactului conținutului lor.

O cercetare realizată în cadrul grupului JournalismAI Collab a arătat că fiecare publicație măsoară loialitatea cititorilor în moduri foarte diferite, scrie LSE. Raportul oferă câteva dintre cele mai bune practici în materie de măsurare și tactică în scopul retenției cititorilor și al atenuării abandonului abonamentelor. JournalismAI Collab este un proiect realizat de London School of Economics and Political Science (LSE) și sprijinit de Google News Initiative.

Un alt studiu realizat de Reach PLC a încercat să răspundă la întrebarea de ce și cum consumă oamenii știrile, combinând interviurile cu urmărirea comportamentului. Au fost identificate patru grupuri de motivații pentru care oamenii consumă știri:

  1. Umplerea timpului. Oamenii citesc știri și caută surse de divertisment pentru a umple golurile zilei cu subiecte de interes și pentru a se distra.
  2. Participare ca cetățean. Știrile sunt consumate pentru a anticipa și a înțelege problemele naționale, internaționale și locale, care vor avea impact asupra oamenilor.
  3. Combustibil social. Oamenii citesc informații de presă pentru a înțelege despre ce vorbesc oamenii pe care îi văd în contextele sociale și pentru a putea participa la discuții.
  4. Profesional. Știrile sunt utile pentru ca oamenii să fie conștienți de ce se întâmplă în domeniul lor de activitate și a anticipa evenimente care le vor afecta cariera și industria.

O metodă eficientă de a fideliza cititorii s-a dovedit a fi transformarea în joc a consumului de știri (gamification). De exemplu, cititorii pot primi „insigne” virtuale pe măsură ce citesc știri sau interacționează făcând comentarii pe marginea informațiilor. O altă componentă poate fi realizarea unui „ziar personal” pentru fiecare cititor, creat de un algoritm pe baza preferințelor persoanei și a comportamentului său în site.

Cum să-ți păstrezi abonații

Cele patru organizații de presă intervievate în cadrul proiectului JournalismAI Collab produc peste 500 de elemente de conținut în fiecare săptămână. Având în vedere atenția utilizatorului în scădere constantă, metodele tradiționale de navigare prin acest volum de conținut (clasificarea articolelor pe secțiuni sau subiecte puse la dispoziție prin meniul de navigare) sunt diferite și inovatoare. Aici poate fi de mare ajutor o metodă de recomandare de conținut relevant pentru fiecare abonat sau vizitator pe site.

Iată câteva recomandări pentru redacțiile care vor să-și păstreze abonații:

  • Reînnoirea automată a abonamentului ori de câte ori este posibil. Clientul va trebui să ceară în mod expres încetarea reînnoirii.
  • Perioade de abonament pe termen mai lung, cu reduceri sau pachete speciale (abonament + cadou, de exemplu).
  • Pentru utilizatorii de aplicații, notificările push pot fi mai eficiente decât e-mailurile.
  • Pentru utilizatorii care manifestă interes pentru conversie, dar nu fac conversii (nu se transformă în clienți), construiți comunicații automate, prin e-mail-uri trimise la anumite intervale de timp sau în anumite situații.

Inteligența artificială (AI) este un instrument care trebuie folosit de oameni, nu un mod de a înlocui oamenii. În jurnalism, utilizarea AI poate completa metodele existente și poate ajuta editorii în evaluarea distribuției și impactului conținutului lor. AI ajută la stabilirea unei strategii de distribuție care să răspundă nevoilor utilizatorilor la momentul optim. Elemente din această strategie pot fi notificările push despre starea traficului sau știrile despre călătoriile zilnice pentru navetiști.

Foto: LSE