Publicația portugheză Observador a informat publicul tânăr prin Instagram, în campania electorală
Observador a putut asculta și răspunde la feedback-ul adepților săi.
În timpul alegerilor din Portugalia, publicația Observador a oferit o acoperire inovatoare a campaniei electorale, prin intermediul platformei Instagram, informează Facebook Journalism Project. Cu scopul de a crește gradul de conștientizare și implicare politică în rândul alegătorilor mai tineri, ziarul online a folosit datele de la CrowdTangle pentru a crea o serie informativă, timp de două săptămâni.
CrowdTangle este un instrument gratuit de informații publice deținut și operat de Facebook. În cadrul seriei, ziarul a oferit actualizări zilnice cu privire la evoluția partidelor și politicienilor în campanie. Astfel, Observador a demonstrat cum mass-media își poate adapta conținutul în funcție de platformele folosite de publicul său.
Încă de la înființarea sa în 2014, Observador și-a crescut audiența și a menținut o prezență puternică pe rețelele sociale, având acum în jur de un milion de fani.
Rezultate remarcabile
În perioada de patru săptămâni a campaniei electorale, s-au înregistrat rezultate notabile:
- creștere cu 82% a implicării zilnice medii pe Instagram Stories, Feed și IGTV, față de cele patru săptămâni anterioare;
- 238.000 de implicări (acțiuni) zilnice, un nou vârf pentru Observador;
- creștere cu 4% a numărului de fani.
Folosind datele din CrowdTangle pentru a partaja actualizări electorale prin Instagram Stories, Observador a putut asculta și răspunde la feedback-ul adepților săi. Publicul a trimis comentarii și întrebări prin mesaje directe, care au inspirat noi idei de articole, îmbunătățind în cele din urmă relația cititorilor cu Observador.
Ce a făcut practic Observador:
- a partajat zilnic un articol pe Instagram;
- a realizat și partajat videoclipuri pe IGTV;
- a oferit actualizări cu privire la evoluția partidelor și politicienilor în social media;
- a răspuns zilnic la întrebările fanilor.
Echipa de social media de la Observador folosește zilnic CrowdTangle, mai ales atunci când trebuie să analizeze date pentru a trage concluzii și pentru a-și inova strategiile.