Platformele online au luat măsuri specifice împotriva dezinformării cu privire la vaccinuri
Rapoartele se concentrează asupra acțiunilor întreprinse în octombrie 2020 de către platformele semnatare ale codului: Facebook, Google, Microsoft, Twitter și TikTok.
Comisia Europeană (CE) a publicat cel de-al patrulea set de rapoarte ale semnatarilor Codului de bune practici privind dezinformarea, cu privire la acțiunile pe care le-au întreprins platformele online pentru a combate informațiile false și înșelătoare legate de coronavirus. Rapoartele se concentrează asupra acțiunilor întreprinse în octombrie 2020 de către cinci dintre platformele semnatare ale codului:
- Microsoft
- TikTok.
Rapoartele arată că platformele au continuat să sporească vizibilitatea surselor de informare oficiale privind vaccinurile, scăzând din distribuire sau eliminând conținutul care încalcă regulamentele actualizate. În setul de informații care trebuie șterse se află afirmația că vaccinul va ucide oameni. De asemenea, platformele și-au intensificat eforturile de a bloca sau de a elimina publicitatea care descurajează populația să se vaccineze.
Iată câteva dintre măsurile luate de companii:
- În cursul lunii octombrie, Twitter a început colaborarea cu guverne, organizații ale societății civile și experți din instituții de sănătate și cercetare din întreaga Uniune Europeană, pentru a se pregăti să combată dezinformarea despre vaccinurile anti-COVID-19. De asemenea, Twitter a introdus o informare despre vaccinare în Belgia, Franța și Norvegia. Astfel de solicitări au fost lansate în parteneriat cu agenții naționale sau federale de sănătate publică sau cu Organizația Mondială a Sănătății, în 37 de țări și în 15 limbi diferite.
- Microsoft raportează că o persoană care caută ceva despre vaccin pe Bing găsește informații fiabile, știri și surse autorizate. Conform politicilor sale privind conținutul înșelător, Microsoft interzice publicitatea care exploatează criza COVID-19, care răspândește dezinformarea sau pune în pericol sănătatea sau siguranța utilizatorilor.
- În octombrie, TikTok a anunțat Project Halo, o inițiativă a Organizației Națiunilor Unite și a grupului Vaccine Confidence Project, pentru a implica milioane de oameni din întreaga lume în efortul internațional de a găsi vaccinuri sigure și eficiente anti-coronavirus. Folosind hashtagul #TeamHalo, un grup de oameni de știință și clinicieni spun povești despre munca lor zilnică și educă publicul cu privire la dezvoltarea unui vaccin.
Citește și: Team Halo, inițiativa cercetătorilor din lume împotriva dezinformării online
- Pe 14 octombrie, Google a extins politica YouTube de dezinformare anti-COVID-19, pentru a include potențiale afirmații privind vaccinul, care contravin consensului experților din sănătate. YouTube va elimina conținutul cu afirmații false despre vaccinul anti-COVID-19, cum ar fi, de exemplu, că vaccinul ucide oameni.
- Facebook (FB) și-a actualizat politicile publicitare, pentru a respinge reclamele care descurajează oamenii să se vaccineze. În 3 decembrie, FB a anunțat că va elimina afirmațiile false despre vaccinurile anti-COVID-19, care au fost demontate de experți din sănătate.
Actul legislativ privind serviciile digitale, care urmează să fie prezentat săptămâna viitoare, va prevedea obligații generale de transparență pe care platformele vor fi nevoite să le îndeplinească.