Google și ceilalți giganți, haideți cu algoritmul! UE va obliga marile companii să fie mai transparente
Companiile tehnologice dominante vor trebui să explice cum funcționează algoritmii lor, în conformitate cu noile reguli UE propuse.
Companiile tehnologice dominante vor trebui să explice cum funcționează algoritmii lor, în conformitate cu noile reguli UE propuse și, de asemenea, să își deschidă arhivele de reclame către autoritățile de reglementare și către cercetători, informează Nasdaq. Anunțul a fost făcut în 30 octombrie 2020 de către Margrethe Vestager, comisarul european pentru Concurenţă.
Măsura va avea impact asupra giganților online din SUA, cum ar fi Google, Amazon, Apple și Facebook. Comisarul a declarat că obiectivul este acela de a face lumină asupra modului în care funcționează algoritmii care servesc reclame online și de a se asigura că aceste companii sunt responsabile pentru deciziile lor.
„În mod evident, nu vom avea ca ţintă vreo companie sau o anumită naţionalitate. Ceea ce este important este că vom avea ca ţintă o anumită greutate pe piaţă, o influenţă pe piaţă, care vor sta la baza acestor criterii pe care le vom stabili. Nu am finalizat încă lista criteriilor, dar în mod evident nu lucrăm invers, de la o listă de companii la o listă de criterii”, a afirmat Vestager într-un interviu acordat agenției Reuters și citat de News.ro.
Până în 2 decembrie, vor fi anunțate două seturi de proiecte de reguli: Digital Services Act (Legea Serviciilor Digitale) și Digital Markets Act (Legea Piețelor Digitale). Noua legislație va avea nevoie de contribuții din partea țărilor UE și a Parlamentului European înainte de a intra în vigoare; este vorba despre o procedură care ar putea dura un an sau chiar mai mult.
La începutul lui septembrie 2020, Thierry Breton, comisarul european pentru Piața Internă, a declarat pentru Financial Times că UE pregătește o „listă neagră de comportamente” pe care marile companii mondiale vor fi obligate să le elimine din practicile lor comerciale.
Foto: Samantha Lee (Business Insider)
Articole asemănătoare
Aproximativ 300.000 de postări înșelătoare, depistate de Twitter în preajma alegerilor americane
Presa independentă nu mai are acces în spitalele din Ungaria. Orban face excepție pentru agenția media de stat
NSO Group ar fi investigată de FBI încă din 2017, pentru suspiciuni de spionaj
Publicația portugheză Observador a informat publicul tânăr prin Instagram, în campania electorală
Ce articole îi atrag pe români: cancanul și sexul, în topul preferințelor cititorilor