
Platformele de social media au creat un ”spațiu sigur” pentru antisemitism
Un raport publicat recent cu privire la conținutul antisemit de pe social media și răspunsul platformelor la postările instigatoare la ură arată că Facebook, Twitter, Instagram, YouTube și TikTok nu au reușit să combată acest fenomen.
Studiul, care întărește ideea că rețelele sociale nu abordează suficient problema conținutului toxic și instigator la ură, arată că 84% din posturile antisemite raportate de Center for Countering Digital Hate (CCDH), o organizația non-profit din Marea Britanie și SUA, au rămas pe platformă, conform The Guardia.
Din cele 714 postări raportate prin sistemul CCDH, 119 dintre acestea au fost eliminate sau conturile au fost șterse.
Deși toate platformele incluse în raport au ignorat conținutul antisemit raportat, Facebook se află pe primul loc, acționând asupra a doar 10,9% din postări. Într-o situație, platforma a etichetat o postare virală care afirma că Holocaustul a fost inventat ca fiind o ”informație falsă”, măsură despre care CCHD spune că a contribuit la expunerea postării la sute de mii de utilizatori.
Nici Twitter nu a dat dovadă de interes în ceea ce privește eliminarea conținutului antisemit: doar 11% din postările semnalate de ONG au fost eliminate. CCDH a mai observat că Twitter nu a putut să elimine postările făcute sub hashtagurile #holohoax (adesea folosit de cei care neagă Holocaustul) sau #JewWorldOrder (folosit pentru a promova conspirații globale anti-evreiești).
Articole asemănătoare
TikTok se confruntă cu probleme legate de conținutul adresat minorilor, în UE
Promisiunile și gafele lui Musk de când a preluat Twitter: troli, dezinformare și contradicții
Trump, dispus să acorde Chinei o reducere a tarifelor pentru a încheia acordul TikTok
Trump lansează noi atacuri la adresa presei americane, chiar și când SUA este afectată puternic de COVID-19
Noi cazuri din Suedia și Turcia de obstrucționare a meseriei de jurnalist