Pinterest va bloca postările care conțin dezinformări despre schimbările climatice
Platforma de partajare a imaginilor Pinterest anunță că plănuiește să interzică dezinformarea climatică, urmând ca toate postările care conțin informații false sau înșelătoare despre schimbările climatice să fie șterse.
Schimbarea vine odată cu actualizarea noilor politici ale serviciului, care prevede și o definiție clară a conținutului pe care nu îl va accepta. Printre altele, Pinterest va bloca imaginile care neagă existența sau efectele schimbărilor climatice, dar și încercarea de a ”denatura datele științifice”. Vizat va fi și conținutul dăunător, fals sau înșelător care vizează dezastrele naturale și fenomenele meteorologice neobișnuite, conform The Guardian.
Directorul de politici al companiei a explicat că noile reglementări vin în completarea proiectului început în 2017, când Pinterest, ca și alte companii tehnologice, au început să fie mai atente la dezinformarea de pe propriile platforme.
„Această mișcare îndrăzneață este o extindere a orientărilor noastre mai largi privind dezinformarea, pe care le-am elaborat pentru prima dată în 2017 pentru a aborda dezinformarea în domeniul sănătății publice și pe care le-am actualizat de atunci pentru a aborda probleme noi și emergente pe măsură ce acestea ajung în prim-plan. Politica extinsă privind dezinformarea climatică este încă un pas în călătoria Pinterest de a combate dezinformarea și de a crea un spațiu online sigur”, a afirmat Sarah Bromma.
Pinterest s-a remarcat în ultimii ani prin eforturile pe care le-a făcut pentru a limita conținutul dezinformator de pe platformă. Deși industria tech este cunoscută pentru refuzul sau lipsa de interes pentru a-și schimba politice în favoarea lupte cu dezinformarea, Pinterest a făcut exact contrariul: a blocat conținutul care făcea afirmații înșelătoare sau complet false despre COVID, dar și-a limitat și propriile instrumente.
Căutarea pe platformă a unor termeni legați de sănătate, cum ar fi „vaccinuri” sau „tratament împotriva cancerului” redirecționează utilizatorul către sfaturi publicate pe platformă de către organizații precum Organizația Mondială a Sănătății sau Centrul american pentru controlul și prevenirea bolilor.
Articole asemănătoare
Cum poate (re)câștiga presa încrederea publicului? EBU vine cu 25 de sugestii
Un nou raport arată cât de predispuși sunt oamenii să verifice credibilitatea unei imagini de pe net
Jurnalistele, văzute, dar neauzite în redacții: obstacolele femeilor din mass-media
De la anti-vaccinism la războiul din Ucraina: site-urile slovace de dezinformare au schimbat narativul
Șoșoacă amenință presa cu plângeri penale, după ce i-a publicat adeverința medicală pentru nepurtarea măștii