Meta va introduce posibilitatea ca utilizatorii din Uniunea Europeană să poată decide ce servicii ale companiei vor împărtăși datele colectate de la ei. Decizia este similară cu cea anunțată de Google și e datorată legii DMA, care urmează să intre în vigoare la începutul lunii martie.
În postarea de pe blogul companiei, Meta anunță că utilizatorii europeni vor putea să-și deconecteze conturile de Facebook, Instagram și Messenger, iar datele nu vor mai fi împărtășite între aceste platforme. Ca și în cazul serviciilor Google, dacă optezi pentru această deconectare, atunci conținutul și reclamele personalizate vor devenit tot mai inexacte.
Însă nu doar aceste vor fi afectate, ci și altele precum Facebook Marketplace sau Facebook Gaming. În cazul deconectării, procesul de cumpărare de pe Marketplace poate fi îngreunat deoarece „comunicarea dintre cumpărători și vânzători se va face prin e-mail în loc de Facebook Messenger”.
La fel ca Google, Meta se vede nevoită de a introduce această măsură pentru a respecta viitoare lege DMA, sub incidența căreia Meta este clasată ca fiind ”gatekeeper” – adică este suficient de mare încât poate dicta și influența piața în care activează.
La finalul lui octombrie 2023, Meta anunța lansarea un abonament lunar ce elimină reclamele din feedul utilizatorilor, valabil doar în Uniunea Europeană. Motivul pentru implementarea acestui abonament este tot legea europeană – de data aceasta DSA și GDPR. Autoritățile UE ceruseră Meta să primească un acord expres din partea utilizatorilor cu privire la reclamele personalizate, iar compania lui Mark Zuckerberg a decis că un model bazat pe subscripție este cea mai bună soluție în acest caz – decizie pe care a confirmat-o și Curtea de Justiție a UE.
Leave a Comment