Meta a decis să permite reclamelor politice din SUA să spună că alegerile prezidențiale din 2020 au fost falsificate. Decizia a fost introdusă încă de anult trecut, însă compania Big Tech nu a anunțat transparent acest aspect.
Dezinformarea preferată a taberei Trump pare să fie, de-acum, un mesaj politic validat de Meta – atât timp cât viitoarele runde de alegeri nu sunt acuzate de fraudare. Conform The Wall Street Journal, Meta va permite campaniilor politice să afirme că alegerile prezidențiale din 2020 au fost ”manipulate” sau ”furate”.
Sursele citate de WSJ spun că Meta a luat această decizie după alegerile parlamentare parțiale de anul trecut (midterm primary elections), iar un rol în această hotărâre i-a aparținut lui Nick Clegg, președintele companie pentru afaceri globale, care a fost de părere că Meta nu ar trebui să decidă dacă alegerile au fost sau nu legitime.
Alegerile prezidențiale din SUA din 2020 nu au fost falsificate, iar Meta nu ar trebuie să profite și, mai grav, să amplifice dezinformările promovate de Trump și simpatizanții săi republicani. Există o diferență între a permite un conținut pe platformă și a-l sponsoriza.
Din păcate, însă, Meta nu este singura companie care și-a modificat regulile privind reclamele politice înainte de alegerile prezidențiale din 2024. Elon Musk a declarat că X va permite reclamele politice (acestea au fost interzise complet de Twitter în 2019), în timp ce YouTube a declarat în iunie că nu va mai elimina conținutul care pune sub semnul întrebării rezultatul alegerilor din SUA.
Relaxarea acestor norme nu sunt un semn bun pentru perioada electorală de anul viitor, care s-ar putea să vină la pachet cu o mulțime de dezinformări și informații false – unele generate de inteligența artificială, altele promovate chiar de platformele Big Tech pentru că au renunțat la un minim de standarde cu privire la mesajele politice.
Leave a Comment