Meta, acuzată că a demis un angajat pentru că a gestionat o eroare ce afecta conturile din Gaza

Un fost angajat al Meta a dat compania în judecată pentru că a fost demis din cauza că încerca să rezolve o eroare ce afecta postările pro-Palestina de pe Instagram. Plângerea mai acuză, ca urmare, că Meta este părtinitoare cu privire la modul în care gestionează conținutul din jurul războiului din Gaza, iar demiterea este discriminatorie.

Nu este pentru prima dată când Meta este acuzată de bias pro-Israel – la începutul lunii mai, aproape 130 de angajați ai companiei au transmis o scrisoare deschisă către Mark Zuckerberg în care acuzau Meta de cenzură și cereau încetarea ei. Aceștia afirmau că orice mesaj referitor la victimele din Palestina sau link-uri către organizațiile de ajutorare a civililor din Gaza erau șterse, iar discuțiile despre aceste subiecte erau închise.

Ferras Hamad, fostul inginer Meta care a depus plângerea în instanță, afirmă și el același lucru, notând că o cenzură similară nu a fost aplicată cu privire la sprijinul pentru Israel sau Ucraina. Cea mai gravă acuzație, însă, e cea referitoare la demitere.

Conform Reuters, Hamad ar fi descoperit, în luna decembrie a anului trecut, o eroare pe Instagram, care afecta postările unor personalități din Palestina (jurnaliști sau influenceri care transmiteau din sau despre Gaza) și, astfel, nu beneficiau de vizibilitate similară cu restul conținutului de pe platformă. Fostul angajat a cerut permisiunea de a lucra la soluționarea erorii și a primit undă verde din partea managerului său.

Hamad a lucrat să rezolve problema, iar o lună mai târziu a fost demis Meta pe motiv că a încălcat „politicile de acces la date” – adică ar fi lucrat la ceva la care nu ar fi avut voie. Mai mult, Hamad spune că i s-a comunicat că demiterea este cauzată și de „încălcarea unei politici care interzice angajaților să lucreze la probleme ce privesc conturile unor persoane pe care le cunosc personal”, deși Hamad nu cunoaște personal niciuna dintre personalitățile ale căror conturi au fost afectate de eroare.

Dincolo de măsurile îndoielnice din interiorul companiei, Meta a recurs la un comportament similar și pentru utilizatorii Facebook și Instagram. La finalul lui octombrie, mai mulți utilizatori au raportat către 7amleh, un grup palestinian pentru drepturile digitale care colaborează în mod oficial cu Meta, că platformele au marcat și au ascuns comentariile care conțin emoji-ul steagului palestinian ca fiind „potențial ofensatoare” – chiar și atunci când textul nu conțineau niciun cuvânt, doar emoji-ul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *