Jurnalul Național – sub aripa protectoare a Antena 3

Publicația Jurnalul Național a intrat în noiembrie 2017 într-o perioadă de tranziție, după ce compania care edita ziarul și care deâinea marca folosită până acum, Intact Publishing, a intrat în insolvență.

În plus, cu doar câteva luni ca instanța să ia decizia de intrare în insolvență a companiei, aceasta a fost acuzată, alături de Antena 3 și de reprezentanții acestor filme, în dosarul de șantaj Antena Group – RCS/RDS. În iulie, Înalta Curte de Casație și Justiție l-a condamnat la închisoare pe Sorin Alexandrescu, fost CEO Antena Group, și la închisoare cu suspendare pe Camelia Voiculescu, și a achitat societățile amintite anterior, conform Hotnews.ro.

Nu a durat mult până să apară și primele schimbări – în noiembrie 2017, ”Jurnalul Național” își schimbă numele în ”Jurnalul – cotidian național”. Editarea ziarului este realizată acum de Antena 3, lucru care se poate observa și din link-ul site-ului: jurnalul.antena3.ro.

content-image

În jurul publicației se învârte și un scandal cu Marius Tucă, redactor-șef al Jurnalului. În tabelul definitiv al creanțelor, publicat pe 18 septembrie 2015, se afla și Tucă, cu 264.369,19 lei. Din documentele publicate ulterior în BPI nu rezultă că ar fi recuperat ceva din această sumă. După ce Tribunalul București a hortărât în 2017 intrarea în faliment a companiei Intact Publishing, omul de radio a încercat să se înscrie în noua masă creală cu aproximativ 100.000 euro, care a fost respinsă însă, scrie Paginademedia.ro.

Cu toate astea, povestea JN este una lungă – primul faliment al societății Intact Publishing a fost declarat chiar de companie în ianuarie 2015, iar în 2012, precedentul editor al Jurnalului, Editura Intact, și-a cerut la rândul său insolvența. O licitație trebuia să aibă loc pentru marcă, în valoare de 7,8 milioane de lei, însă s-a anulat, pe motiv de insolvență.