Instagram și Threads nu vor mai recomanda conținut politic
Meta a decis ca Instagram și Threads să nu mai recomande conținut politic, decât în cazurile în care utilizatorul dorește acest lucru. Noua regulă se va aplica doar conturilor pe care nu le urmărești și reprezintă o aplicare mai largă a unei politici deja existente pentru secțiunea ”Reels”.
Conținutul politic de pe cele două platforme va fi afectat doar în măsura în care este propagat în secțiunile algoritmice de recomandare. Cu alte cuvinte, dacă urmărești conturi care postează astfel de conținut, feed-ul tău nu va arăta diferit.
Într-o postare pe Threads, Adam Mosseri, șeful Instagram, a explicat cum va fi aplicată noua regulă, menționând că utilizatorii vor primi o nouă opțiune în meniul de setări unde vor putea să bifeze ca postările politice să nu fie limitate.
„Dacă urmăriți conturi politice pe Threads sau Instagram, dorim să evităm să ne punem între dumneavoastră și conținutul lor. Acestea fiind spuse, nu dorim să amplificăm în mod proactiv conținutul politic de la conturi pe care nu le urmăriți. În acest scop, extindem abordarea noastră existentă cu privire la modul în care evităm să recomandăm conținut politic. În următoarele câteva săptămâni vom îmbunătăți modul în care evităm să recomandăm conținut despre politică în secțiunile de recomandare – cum ar fi Explore, Reels și Suggested Users – atât pe Instagram, cât și pe Threads. Dacă doriți recomandări politice, veți avea opțiunea de a opta pentru a le primi”, a spus Mosseri în postare.
Deocamdată, măsura nu va fi implementată pe Facebook, însă Meta a declarat că acest lucru se va întâmpla ceva mai târziu și acolo.
Meta demonstrează, din nou, cât de hotărâtă este să se distanțeze de zona politică și de știri – ceea ce nu ar reprezenta un lucru tocmai rău dacă ne amintim că ne aflăm într-un an electoral extrem de important. Într-un interviu pentru The Verge din iulie 2023 (realizat odată cu lansarea Threads), Mosseri a spus că numărul de utilizatori care interacționează cu conținutul politic este foarte mic și „nu merită atenția, negativitatea sau riscurile de integritate” asociate cu promovarea acestor mesaje.
Articole asemănătoare
Facebook nu reușește să identifice corect reclamele politice
Trump vrea să dea în judecată Facebook, Twitter și Google, pentru că „pun în practică o cenzură ilegală”
Twitter interzice postarea de poze sau videoclipuri cu persoane private care nu și-au dat acordul
Threads s-a lansat oficial în Uniunea Europeană
UE inițiază măsuri de protecție pentru jurnaliști și activiștii pentru drepturile omului