Google va limita răspunsurile lui Bard la întrebările referitoare la alegerile electorale

Google va limita răspunsurile programului său de inteligență artificială, Bard, legate de politică. Măsură face parte dintr-un set de norme pe care gigantul american le va implementa pentru a-și pregăti platformele pentru ciclul electoral de anul viitor.

Într-o postare pe blogul companiei, Google a anunțat că restricțiile pentru căutări sau întrebări politice vor fi aplicate atât lui Bard, cât și sistemului folosit de motorul de căutare, totul „din prudență față de un subiect atât de important” și pentru a limita și combate daunele pe care inteligența le-ar putea prezenta.

În 2024, ne vom continua eforturile de a ne proteja platformele, de a ajuta oamenii să ia decizii informate, de a oferi informații de înaltă calitate alegătorilor și de a dota campaniile electorale cu cea mai bună securitate. Vom face această activitate cu un accent sporit pe rolul pe care l-ar putea juca inteligența artificială (AI) […] În special, modelele noastre de inteligență artificială vor spori eforturile de combatere a abuzurilor, inclusiv capacitatea noastră de a ne aplica politicile la scară largă. Dar ne pregătim, de asemenea, pentru modul în care aceasta poate schimba peisajul dezinformării”, a precizat compania.

În plus, Google plănuiește să atașeze etichete pentru conținutul generat de inteligența artificială pe YouTube. Astfel, platforma le va cere „creatorilor să dezvăluie cazurile în care au creat conținut modificat sau artificial și va afișa o etichetă care le va indica oamenilor când conținutul pe care îl urmăresc este artificial”.

Aceleași reguli se vor aplica și reclamelor politice care utilizează materiale modificate digital. Măsura este binevenită, rămâne de văzut cât de eficient va fi aplicată.

Sigur, Google face multe referiri la alegerile prezidențiale din SUA de anul viitor, însă o bună parte din țările de pe glob vor trece prin ciclul alegerilor electorale, inclusiv România și alte state din Uniunea Europeană (pe lângă alegerile europarlamentare de la începutul verii).

Tocmai de asta recentele pachete de legi din UE (precum DSA) cer marilor platforme să fie mult mai transparente cu privire la gestionarea publicității politice, mai ales când ea este țintită; etichetarea clară a acestora devine obligatorie și nu doar un simplu standard la care companiile Big Tech aderă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *