Google susține că știrile nu mai au nicio valoare financiară pentru companie, după un test făcut în UE

Google susține că știrile nu mai au nicio valoare pentru divizia de publicitate a companiei, după un experiment desfășurat în opt țări UE. Rezultatele acestui test vor fi folosite de gigantul american pentru a pune presiune pe UE și pe organizațiile de presă cu privire la legea europeană, care obligă Google să plătească pentru conținutul de presă afișat în căutări.

Concret, Google a ales 1% din utilizatorii din cele opt țări europene (Belgia, Croația, Danemarca, Grecia, Italia, Olanda, Polonia și Spania) cărora, timp de două luni și jumătate, le-au fost eliminate complet știrile și conținutul de știri de pe motorul de căutare.

Compania afirmă că acest lucru nu a afect în niciun fel profitul generat de publicitatea din căutări, iar asta în condițiile în care numărul oamenilor care caută știri pe Google este în scădere.

Datele au arătat că veniturile din publicitate nu s-au modificat în ciuda scăderii cu 0,8% a numărului mediu zilnic de utilizatori (DAU), ceea ce este în concordanță cu faptul că utilizatorii continuă să folosească Google pentru căutări mai comerciale și îl folosesc mai puțin pentru căutări de știri. Impactul global asupra veniturilor din publicitate nu a putut fi diferențiat statistic de zero, nici la nivel general, nici la nivelul țărilor”, a declarat Google în documentul care detaliază experimentul.

Compania Big Tech a fost cât se poate de clară în exprimare și chiar a subliniat că autoritățile și organizațiile de presă „supraestimează cu mult valoarea conținutului de știri pentru Google”. Dacă te întrebi de ce acest test (care a fost desfășurat doar pe 1% din utilizatori, trebuie reținut acest aspect) nu cuprinde și piețe importante ca Franța sau Germania, răspunsul este că autoritățile de acolo au atras atenția Google că orice încercare de subminare a drepturilor și legilor o să vină la pachet cu mai multe amenzi.

În Franța, Google deja a trebuit să plătească despăgubiri de 500 de milioane de euro, în 2021, iar în Germania a trebuit să facă anumite schimbări la secțiunea de ”News” pentru a nu încălca legea. Încercările companiei de a relaxa responsabilitățile pe care le are conform legilor (europene și naționale) nu este o strategie nouă, iar amenințarea că știrile vor fi eliminate complet este, la rândul ei, o tactica veche.

Google vrea să pună presiune pe UE și pe organizațiile de presă să accepte schimbări pentru legislație, așa cum a cerut în ultimii ani și în Canada sau Australia. Dacă argumentul Google că știrile sunt nesemnificative, atunci ar trebui să vină cu rezultate mult mai solide decât un experiment rulat pe 1% din utilizatorii a opt țări.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *