Google împlinește 20 de ani: trei schimbări majore și cinci lucruri pe care nu le știai despre companie
Spui internet, spui Google – practic, motorul de căutare a acaparat întreaga experiență și a ajuns, în scurt timp de la lansare, numărul 1 în domeniu. Statisticile relevă acest fapt: 1.17 miliarde de utilizatori ai internetului folosesc Google, urmat la distanță foarte mare de Baidu cu 293 de milioane și Yahoo cu 292.
În 2018, Google își sărbătorește aniversarea de 20 de ani. Anual, compania alege să petreacă pe 27 septembrie, deși firma a fost înregistrată pe 4, când și-a început și activitatea. Această tradiție a fost adoptată în anul 2006, întrucât nici fondatorii nu știu exact care este momentul cheie al gigantului american.
Mediastandard.ro vă prezintă cu această ocazie cinci lucruri pe care nu le știați despre Google:
- Gmail are un feature mai puțin cunoscut: serviciul permite filtrarea mailurilor prin introducerea denumirilor anumitor site-uri, fapt care duce la crearea unui folder special unde acestea să fie stocate. Formula este: nume adresă + denumire site @ gmail.com
- Google Ngram – în cadrul serviciului Books, gigantul american a adunat aproximativ cinci milioane de cărți publicate în perioada 1800-2008, care sunt analizate în funcție de temernii-cheie căutaâi de utilizator. Rezultatele pot fi văzute sub forma unei diagrame. De exemplu, pentru o perioadă foarte scurtă din 1800, elefanții erau mai populari decât pisicile.
- Joacă-te cu Lego – simpla accesare a buildwithchrome.com, te poți întoarce iar în copilărie, să construiești diferite structuri virtuale.
- Google a devenit parte din dicționar în anul 2006, însă acest fapt i-a nemulțumit pe cei doi fondatori, Larry Page și Sergey Brin, care au ținut să menționeze că numele companiei lor ar trebui folosit doar când se referă la ea și produsele sale, nu ca pe un termen generalist.
- La fiecare secundă sunt realizate aproximativ 2.3 milioane de căutări.
Puteți vedea mai jos clipul realizat de companie pentru cei douăzeci de ani împliniți:
Totodată, gigantul american a anunțat că aniversarea a două decenii va veni cu niște schimbări. În primul rând, Google Feed va fi redenumit Discover, care va avea parte și de anteturi ”New topic”. Mai mult decât atât, utilizatorul va putea da follow subiectelor ce-l interesează, pentru a primi mai multe sugestii în viitor. În prezent, serviciul este valabil doar în engleză și spaniolă pentru Statele Unite ale Americii, dar nu este o situație permanentă.
În al doilea rând, funcția de Search se va axa mai mult pe impactul vizual, dezvoltând AMP și scoțând acest tip de content în primele rezultate. Practic, utilizatorul va avea parte de o experiență similară cu cea a storyurilor de pe Instagram.
Nu în ultimul rând, utilizatorii de internet vor putea să își reconstruiască pașii pe internet, în caz că au pierdut căutările făcute. Acest lucru va fi posibil prin Activity Cards, pe care se află pagini relevante vizitate anterior.
Articole asemănătoare
Jurnaliștii și Revoluția din 1989. Poveștile ziariștilor care s-au sacrificat pentru prezentarea adevărului
Nici News Feed-ul nu va mai fi ce a fost! Facebook anunță modificări majore
De ce nu au dreptate cei care cer închiderea postului Digi24
Un jurnalist rus crede că presa rusă de stat nu se pregătește de război
Un bombardament israelian a ucis doi jurnaliști libanezi pro-Hezbollah, lângă graniță