Google elimină reclamele de natură politică dintr-un stat american

Chiar dacă alegerile prezidențiale americane sunt abia în anul 2020, în realitate timpul rămas până la acel moment nu este atât de lung pe cât ar putea părea. Cel puțin nu în termenii în care se desfășoară și trebuie pregătit acest eveniment în Statele Unite ale Americii, cu campanii care încep cu mult timp înainte și acoperă întreg teritoriul țării.

În acest context ar trebui citită știrea conform căreia statul Washington a blocat reclamele cu conținut politic pe teritoriul său până la momentul când Google se va conforma noilor reglementări în domeniu, care deja au intrat în vigoare. Astfel, gigantul motor de căutare și-a reînnoit politica privind conținutul de natură politică, informându-și clienții că „reclamele care fac referire la anumite măsuri privind buletinele de vot, precum și alegerile locale și statale de pe cuprinsul statului Washington, nu vor fi acceptate”.

Un purtător de cuvânt al companiei a declarat, de altfel, că „transparența și divulgarea celor care finanțează reclame politice sunt luate foarte în serios la nivelul companiei, de aceea am decis să oprim reclamele referitoare la alegeri locale și statale în statul Washington începând cu data de 7 iunie, în vreme ce vom evalua amendamentele care au fost aduse legii privind divulgarea acestui tip de campanii și ne vom asigura că sistemele noastre se vor conforma noilor reglementări în domeniu”.

Reglementările, în contextul ingerințelor rusești în alegerile americane din anul 2016 

Legea în cauză, pe numele ei HB 2938, semnată în luna martie a acestui an, prevede penalizări crescute pentru nerespectarea regulilor Comisiei statale însărcinată cu dezvăluirile publice, oferind de asemenea un termen mai strâns până la care informațiile privind reclamele finanțate de actori politici trebuie puse la dispoziția publicului. Mai concret, respectivele informații vor fi aduse la cunoaștere la momentul la care „publicitatea ori comunicarea a fost difuzată ori distribuită public”.

Bineînțeles, aceast mișcare se înscrie în contextul mai larg al presupuselor ingerințe rusești în alegerile prezidențiale americane din anul 2016 via Facebook. Cu toate acestea, finanțele subterane provenite de la diverse entități politice, reprezintă de asemenea o problemă. Astfel, scopul principal al acestui demers este ca publicul să poată discerne cine anume încearcă să influențeze alegerile, precum și traseul banilor celor care încearcă să facă acest lucru. Cu toate acestea, un studiu din anul 2015 arată că acest tip de informații este cu atât mai puțin util cu cât publicul are parte în mai mare măsură de ele.

Încasările Facebook și Google de pe urma reclamelor cu conținut politic sunt însemnate

Decizia Google a venit, de altfel, la scurt timp după ce procurorul general al statului Washington a dat în judecată Facebook și Google pentru faptul că aceste companii au eșuat „să obțină și să păstreze”, conform legii, arhivele referitoare la finanțările reclamelor politice. Conform Tech Crunch, unul dintre efectele noilor reglementări arată de asemenea care a fost nivelul încasărilor Facebook și Google ca urmare a campaniilor politice în statul Washington:

Sursa foto: gizmodo.com

Washingtonul nu este însă singurul caz de stat american care să ia în considerare acest gen de reglementări. New York-ul a recurs la o mișcare similară în luna aprilie, în vreme ce guvernatorul Andrew Cuomo a indicat, în mod specific, că această lege va genera schimbări la nivel național. Tot el a mai menționat faptul că odată ce statele americane vor observa că platformele online se pot conforma cu acest tip de lege, orice argument în favoarea contrariului va putea fi considerat egal cu „a comite o fraudă”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *