Google demarează o campanie de lobby pentru a influența viitoarele norme europene din domeniul digital
Conform Ars Technica, Google este angajată într-o campanie intensă de lobby la nivelul instituțiilor europene, încercând să relaxeze viitoarele legi europene care ar urma să afecteze activitățile gigantului american.
Legea privind piața digitală (pe scurt DMA) care vrea să reglementeze companiile big tech și poziția lor dominantă pe piața online urmează să intre în vigoare în 2023, iar Google se teme de anumite măsuri din lege care i-ar afecta practicile.
Andreas Schwab, europarlamentarul care a condus dezbaterea DMA în Parlamentul European, a declarat că eforturile companiei sunt târzii și nu sunt suficiente pentru a schimba substanțial viitorul pachet de legi.
„Am impresia că sunt îngrijorați. Ar trebui să fie”, a declarat Schwab citat de Ars Technica.
Mai mulți europarlamentari au spus că, în ultima perioadă, au fost bombardați pe social media de reclame, grupuri sau persoane apropiate de Google care încercau prin diferite metode să-i convingă că pachetul DMA nu va afecta doar Google, ci și micile afaceri care depind de motorul de căutare.
În afara spațiului online, membrii Parlamentului European au fost fie abordați de lobby-iști din partea Google, invitați la diferite prezentări ale companiei, fie s-au întalnit cu directorii de top ai gigantului tech. Atât Margrethe Vestager, șefa UE în domeniul digital și al concurenței, cât și Vera Jourova, vicepreședinta UE s-au întâlnit cu oameni din conducerea Google pentru a discuta forma setului de legi cuprins în DMA.
”Credem că oamenii din Europa ar trebui să se poată bucura de cele mai bune servicii pe care Google le poate oferi. Este clar că unele dintre propunerile din DMA ne afectează în mod direct și vor avea un impact asupra modului în care dezvoltăm produsele în Europa. Ne pasă de menținerea echilibrului și știm că și utilizatorilor și clienților noștri le pasă. La fel ca mulți alții, ne-am angajat în mod deschis și constructiv cu factorii de decizie politică pe tot parcursul procesului legislativ pentru a ne expune punctul de vedere”, a declarat Google citată de Ars Technica cu privire la campania intensă de lobby.
Grupul de lobby nu este, însă, văzut cu ochi buni de europarlamentari. ”Ei sunt băieții răi în acest moment. Tot ceea ce vine din partea lor este puțin ciudat și este greu de justificat de ce am include aceste lucruri în legislație”, a fost declarația unui asistent parlamentar implicat în discuțiile DMA.
Faptul că Google pare îngrijorată de viitorul pachet de legi înseamnă că europarlamentarii de la Bruxelles au făcut o treabă bună în implementarea unor măsuri care să reglementeze poziția dominantă a giganților tech. Încă un element care demonstrează că UE ia în serios practicile din domeniul tech și încearcă să protejeze populația europeană.
Articole asemănătoare
ONU: Tancurile israeliene au tras asupra unor „jurnaliști clar identificabili”
Nu-ți plac postările verificate? Vei putea alege să le vezi mai rar pe Threads
De ce AUR servește intereselor Rusiei (și de ce nu e neapărat ca acesta să fie pe statul de plată al Kremlinului)
Şase posturi de propagandă ale Rusiei ar putea fi închise de Republica Moldova
Alegerile europarlamentare, sub semnul urii. Cum afectează campaniile de dezinformare Europa