Google ar fi eliminat peste 99 de milioane de reclame false despre COVID-19 în 2020
Pe parcursul anului trecut, Google susține că ar fi eliminat peste 99 de milioane de reclame false privind COVID-19. Reclamele se refereau inclusiv la tratamente miraculoase, vaccinuri false sau măști.
Compania a afirmat că reclamele rău-intenționate privind pandemia au fost o preocupare majoră pe tot parcursul anului. Subiectele abordate de ad-urile înșelătoare se refereau la falsele tratamente împotriva COVID-19, măștile N95 (care și-au făcut loc pe fondul stocurilor scăzute) și, cel mai recent, vaccinul, conform Gadgetsnow.com.
În încercarea de a preveni un astfel de comportament, Google a lansat noi reguli privind reclamele, inclusiv interzicerea monetizării de orice fel a conținutului despre pandemie sau alte situații de urgență mondiale care contravin consensului științific.
În total, compania americană a blocat 3,1 miliarde de reclame malițioase în 2020. Dintre acestea, 867 de milioane de reclame au încercat să se sustragă sistemelor sale de detectare, iar alte 101 milioane de reclame au încălcat politicile de denaturare.
Mai mult decât atât, numărul de conturi dezactivate în 2020 pentru încălcarea politicilor de publicitate a crescut cu 70%, la peste 1,7 milioane, a dezvăluit compania în Raportul anual privind siguranța publicitară pentru 2020. Este primul an în care Google publică informații cu privire la acțiunile luate în combaterea ad-urilor false.
Articole asemănătoare
Roomba, aspiratorul care schițează caselor utilizatorilor, a fost cumpărat de Amazon
China și-a mai găsit un inamic: trupele de băieți „feminini”
Gettr, rețeaua socială pro-Trump, în vizorul hackerilor: zeci de mii de adrese de e-mail expuse și imagini explicite cu Sonic the Hedgehog
GDPR a tranșat o dispută familială: o bunică trebuie să șteargă pozele cu nepoții de pe social media
Macron, ironizat de Politico pentru o ieșire la adresa jurnaliștilor: „Psiholog pentru presa europeană”