Facebook își va revizui politica privind discursul instigator la ură, după protestul mai multor branduri
Facebook plănuiește să își revizuiască politica privind discursul instigator la ură, după ce mai multe branduri au luat atitudine împotriva lipsei de acțiune a companiei tehnologice împotriva afirmațiilor făcute de Donald Trump în contextul protestelor Black Lives Matter.
La sfârșitul acestei săptămâni, Mark Zuckerberg a anunțat public că principala sa rețea de socializare va marca postările considerate a fi instigatoare la ură, pentru a proteja utilizatorii de astfel de mesaje toxice, pe modelul Twitter, conform BBC.
Motivul enunțat de CEO-ul Facebook este ”realitatea provocărilor cu care se confruntă țara noastră și modul în care se manifestă în comunitatea noastră”.
Mai mult decât atât, vor fi eliminate și reclamele care afirmă că un anumit grup de persoane este periculos din prisma rasei sau a statutului de imigrant. Ce este interesant este faptul că, fără să dea nume, Zuckerberg a ținut să sublinieze că aceste reguli se vor aplica și politicienilor care vor încerca să inducă publicul în eroare sau să instige la ură – în contextul în care liderul gigantului tehnologic a fost criticat că a oferit liderului SUA o platformă de a-și propaga mesajele toxice.
”De multe ori pe an, lăsăm public conținut care ar încălca politicile noastre, în cazul în care valoarea interesului public depășește riscul de daune. Adesea, a vedea discursul din partea politicienilor este în interesul public și, în același mod în care publicațiile vor raporta ceea ce spune un politician, credem că oamenii ar trebui în general să-l poată vedea singuri pe platformele noastre”, a afirmat Mark Zuckerberg în discurs.
Tot mai multe branduri se alătură boicotului
În cadrul campaniei ”Stop Hate for Profit” (”Opriți ura pentru profit”), mai multe companii și-au suspendat publicitatea pe Facebook în încercarea de a pune presiune pe gigantul tehnologic să adopte politici mai stricte împotriva conținutului rasist și instigator la ură de pe platformele sale, arată The Guardian.
Northface și REI au fost printre primele branduri care au luat atitudine public, iar de atunci s-au alăturat alte nume mari, precum Dove, Unilever și Ben & Jerry. Aceasta din urmă a declarat că ”continuarea publicității pe aceste platforme în acest moment nu ar aduce valoare adăugată oamenilor și societății”, făcând referire la două dintre rețelele de socializare deținute de compania lui Zuckerberg, Facebook și Instagram, și Twitter.
În acest moment, se estimează că aproximativ 90 de branduri s-au alăturat campaniei inițiate de organizațiile pentru protecția drepturilor omului Anti-Defamation League, NAACP și Color Of Change.
Însă anunțul făcut de CEO-ul Facebook nu a calmat spiritele, Coca-Cola anunțând în decursul zilei de sâmbătă că se alătură ”Stop Hate for Profit”. Compania care produce cea mai populară băutură la nivel mondial a anunțat că va suspenda publicitatea la nivel mondial pentru cel puțin 30 de zile, afrimând că ”nu există loc pentru rasism în lume și nu există loc pentru rasism pe social media”.
Ulterior, și Starbucks a făcut un anunț similar. Excepție va face publicitatea de pe YouTube, platformă deținută de Google.
Este de așteptat ca protestul să nu se oprească prea curând, ci să se extindă la nivel global, după cum anunță Reuters.
Articole asemănătoare
Filtrele de înfrumusețare folosite de TikTok și Instagram, între utilitate și promovarea de standarde nerealiste de frumusețe
Cartea Vioricăi Dăncilă, aproape gata. A colaborat cu o fostă jurnalistă de la OTV
Demers inedit – declarația internațională pentru combaterea dezinformării și apărarea democrației
Jurnalista care a dezvăluit situația din Wuhan a fost eliberată, dar nu este și liberă
Twitter declară că noua scurgere de date nu a fost cauzată de vulnerabilități ale platformei