Facebook nu face discriminări la angajare, dar nici nu acceptă pe oricine

Din dorința de a se asigura că recrutează cei mai buni oameni din lume, FB a stabilit un standard de calitate foarte înalt.

Din dorința de transparență, o tendință ce durează de câteva luni, Facebook a organizat, în 12 noiembrie, o prezentare live despre modul în care compania angajează pe diverse posturi și miturile care înconjoară procesul de recrutare la celebra companie.

Așa cum îi stă bine oricărei corporații, invitații (responsabili de resurse umane de la FB) au citit tot timpul prezentările și chiar au simulat astfel un dialog între ei. Mai mult, chiar și răspunsurile la unele întrebări ale spectatorilor erau pregătite și au fost citite, după cum sugera mișcarea ochilor interlocutorilor!

Mitul 1: Nu ai șanse la FB, dacă n-ai mai lucrat într-o companie mare

FB este o companie care respectă diversitatea în toate privințele. De aceea, experiența în general nu este necesară pe anumite posturi și cu atât mai puțin este necesară experiența într-o firmă mare. Există multe posturi pentru începători, deoarece, odată angajați, aceștia trec prin sesiuni de învățare, până când ajung la nivelul la care pot începe să lucreze într-o echipă.

„Înainte de a lucra la FB, am lucrat la companii mai mici. Când Head of Design de la Messenger a ajuns la mine, nu căutam să fac un salt profesional. Cu toate acestea, i-am spus că mă interesează să aflu mai multe despre Messenger M, un asistent personal în teste beta, care folosește învățarea automată pentru a înțelege de ce au nevoie oamenii. Am fost surprinsă să descopăr că există o deschidere în echipă. Câteva săptămâni mai târziu, m-am alăturat pentru a conduce design-ul dezvoltării aplicațiilor M și Messenger și, după aproximativ șase luni, am trecut la rolul meu actual de director de design de produs pentru Messenger” (Loredana C., VP of Product Design, Messenger – The Muse).

Mitul 2: Trebuie să ai studii de elită ca să fii băgat/ă în seamă de FB

Cei care au vorbit la conferința live au mărturisit că nu sunt absolvenți de facultăți din Ivy League și că studiile au contat doar în măsura relevanței pentru posturile vizate, nu din perspectiva notorietății instituțiilor de învățământ. La FB, lucrează și persoane care au renunțat la studii pentru a trece la învățarea individuală sau oameni care au trecut de la o universitate la alta, pentru că au simțit că studiile inițiale nu-i ajută așa cum s-ar fi așteptat.

Mitul 3: Poți susține interviul de angajare o singură dată în viață

De fapt, nu este un singur interviu de angajare, ci o suită de probe și interviuri, bazate pe o bibliografie pe care o ai de parcurs înainte. Adevărul este că, tot de dragul egalității de șanse, poți candida din nou pe un post după minimum 12 luni de când ai fost anunțat că n-ai fost selectat pentru următoarea etapă de recrutare. Este o perioadă în care poți să te antrenezi din nou, pe baza bibliografiei, a înregistrărilor video, a sfaturilor oferite de cei de la resurse umane.

Mitul 4: Compania este prea mare ca să ai o contribuție individuală

Așa este, FB este un gigant, cu sedii în multe locuri din lume. Dar nu vei lucra pentru Facebook, în mod abstract, ci într-o echipă dedicată unei bucăți anume. În primul rând, după ce ai fost recrutat, vei putea cunoaște toate echipele, vei sta de vorbă cu responsabilii lor, iar la final vei decide în care grup te potrivești. Acolo, sunt încurajate inițiativele personale, inovațiile, ideile progresiste. Astfel, poți crea valoare care să fie apreciată la nivel mai mare în companie. Pe de altă parte, poți avansa destul de repede, deoarece există un sistem ierarhic competitiv.

Mitul 5: Nu poți candida de acasă pe un post la FB

Este unul dintre cele mai ilogice mituri. Oamenii cred că numai dacă locuiești în Londra, SUA sau în alte părți unde FB are birouri, ai șanse cu adevărat. De fapt, FB a lucrat dintotdeauna distributiv și mereu o parte dintre angajați au activat de acasă. Dacă este nevoie, te vei muta într-un alt oraș, dar FB are parteneri locali care te ajută cu mutarea propriu-zisă, căutarea unei locuințe, deschiderea unui cont bancar etc. Din moment ce FB este în topul dezvoltatorilor de software din lume, compania dispune de instrumente digitale care-i ajută pe angajați să lucreze optim de oriunde din lume.


Există o precizare importantă, care poate fi considerată un alt mit: procesul de selecție este dificil. Într-adevăr, din dorința de a se asigura că recrutează cei mai buni oameni din lume, FB a stabilit un standard de calitate foarte înalt. De aceea, este important să studiezi cu atenție fișele posturilor disponibile, să frunzărești site-urile companiei, să nu eziți să-i abordezi pe angajați pe LinkedIn, pentru a le pune întrebări. Abia la final, când simți că ești pregătit, îți poți manifesta intenția de a candida pe un post.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *