Motivele pentru care credem și distribuim fake news ar putea fi legate de nevoia noastră de a le arăta celorlalți că avem dreptate în privința preferi…
Tensiunile din Rusia sunt frecvent prezentate de către presa internațională, cel mai recent scandal fiind legat de abuzurile la care Aleksei Navalnîi …
Un sondaj publicat recent de INSCOP Research, “Neîncrederea publică: Vest vs. Est, ascensiunea curentului naționalist în era dezinformării și fenomenului știrilor false”, indică percepția publicului din România asupra gradului de fake news din țară.
…
Un nou studiu arată dimensiunile reale ale dezinformării de pe Parler, platforma închisă recent de către Amazon. În săptămâna de dinaintea revoltei di…
Cât de importante sunt etichetele pentru știrile publicate online? Au ele puterea să influențeze încrederea cititorului în publicație? În mod evident,…
Un studiu recent a arătat cum inteligența artificială (AI) poate învăța să identifice vulnerabilități în obiceiurile și comportamentele umane și să le folosească pentru a influența luarea deciziilor umane. O echipă de cercetători de la Data61 din cad…
Un nou studiu care pune în lumină fenomenul „camerelor de ecou” de pe rețelele de socializare a relevat că utilizatorii de Twitter sunt de trei ori ma…
Marile rețele de social media și-au diminuat eforturile de combatere a dezinformării din Statele Unite ale Americii în a doua parte a anului 2020, oda…
În ultimii ani, tot mai multe voci din rândurile conservatorilor americani au susținut că rețelele de socializare au manifestat sentimente anti-conservatoare - însă potrivit unui nou studiu de la Universitatea din New York, rețelele de socializare nu…
Anul acesta, instituțiile de presă se vor remodela economic și vor căuta surse diverse de venituri. Jurnaliștii vor începe să iasă mai mult pe teren, …