Elon Musk încearcă să dea vina pe activiști pentru lipsa consiliul de moderare
Elon Musk afirmă că un grup de activiști ar fi cauza pentru care consiliul de moderare, pe care îl anunțase în ziua când preluase Twitter, nu s-a mai concretizat. Musk nu doar că prezintă numele acestui presupus grup de activiști, dar nici nu a lăsat vreodată de înțeles că acest consiliu ar face parte dintr-un acord cu părți terțe.
După ce a anunțat că îi va reda contul de Twitter lui Donald Trump, declarația referitoare la consiliul de moderare a revenit în atenția publicului, mai ales că –la vremea respectivă– Musk ținea să menționeze că „nicio decizie majoră privind conținutul sau restabilirea conturilor nu va avea loc înainte ca acest consiliu să se întrunească”.
După cum bine a demonstrat, Musk pare că s-a răzgândit foarte repede.
Twitter will be forming a content moderation council with widely diverse viewpoints.
No major content decisions or account reinstatements will happen before that council convenes.
— Elon Musk (@elonmusk) October 28, 2022
Întrebat pe Twitter ce s-a întâmplat cu formarea consiliului, miliardarul a dat vina pe un grup nenumit de activiști care ar fi încălcat acordul încheiat între ei și Twitter pentru că au generat plecarea mai multor agenții de publicitate.
A large coalition of political/social activist groups agreed not to try to kill Twitter by starving us of advertising revenue if I agreed to this condition.
They broke the deal.
— Elon Musk (@elonmusk) November 22, 2022
Bineînțeles, explicația e neverosimilă, având în vedere că advertiserii care au plecat deja nu citează vreo presiune din partea grupurilor activiste. Conform The Verge, îngrijorările lor țin de modul în care Musk a ales să conducă compania. De la probleme legate de respectarea legislațiilor, imitația unor profiluri publice și chiar capacitatea companiei de a opera în urma valului de dimiteri și plecări, Twitter ar reprezenta un „risc crescut” pentru branduri.
Plecarea acestora reprezintă o lovitură destul de dură pentru profitul companiei, mai ales dacă iei în considerare că din zecile de branduri care și-au oprit reclamele de pe Twitter 14 dintre ele se află în topul 50 din lume, conform The Washington Post. Printre cele mai importante pentru Twitter se numără Jeep și Mars care, înainte cu șase luni, erau în topul companiilor care plăteau pentru reclame pe platforma de socializare. Ambele au încetat să mai cumpere ad-uri din 7 noiembrie.
Lipsa banilor îl supără pe Musk, iar ținta supărărilor sunt mereu acești activiști anonimi, pe care i-a mai acuzat la începutul acestei luni că vor să „distrugă libertatea de exprimare”. Aparent, e vina lor și deloc a modului în care el a decis să conducă Twitter.
Soyboy