Alex Jones, conspiraționistul de extremă dreapta din SUA, a fost revenit pe X (fosta Twitter), după ce Elon Musk a decis să-i ridice interdicția pe care o avea asupra contului. Jones fusese interzis în 2018 de către Twitter pentru încălcarea normelor platformei.
În aceeași manieră în care a decis ridicarea interdicției lui Donald Trump, Musk a făcut un sondaj pe X în care a întrebat utilizatorii dacă doresc ca Jones să fie „readus pe plarformă”. În proporție de 70%, utilizatorii au votat ca Jones să-și primească accesul la contul său.
„Oamenii au decis și așa va fi”, a scris Musk după încheierea sondajului.
După ce a fost readus pe platformă, Jones și Musk au participat într-un stream audio pe X ascultat de peste 4.5 milioane de oameni, conform Bloomberg. În timpul conversației, miliardarul a încercat să-și justifice decizia și a amintit că interdicția este rezervată doar cazurilor în care legea este încălcată.
„Vom încerca să facem tot posibilul pentru a evita orice fel de interdicții permanente, cu excepția cazului în care cineva face ceva fundamental ilegal. Încercăm doar să rămânem fideli Constituției din SUA și legilor țării”, a declarat Musk.
Ce pare că uită Elon e faptul că Jones chiar a încălcat legea, iar instanța din SUA l-a condamnat încă de anul trecut să plătească peste un miliard de dolari familiilor victimelor masacrului de la școala Sandy Hook – eveniment pe care Jones l-a numit fals de-a lungul anilor.
Musk uită și afirmațiile pe care le-a făcut în noiembrie 2022, când anunțase că nu-i va reda contul lui Alex Jones pentru că nu are „milă pentru cei care se folosesc de moartea unor copii pentru profit, politică sau faimă”.
Doar că din noiembrie anul trecut și până acum, situația a devenit tot mai șubredă pentru X, iar Musk pare tot mai disperat să-și acopere pierderile. X se confruntă acum cu repercusiunile scandalului generat de Musk, care i-a dat dreptate unui utilizator ce distribuise un mesaj conspiraționist despre comunitățile evreiești.
Documente interne analizate de The New York Times, arată că platforma ar putea pierde până la 75 de milioane de dolari din cauza exodului agenților de publicitate și a brandurilor. Documentele identifică peste 200 de companii care fie au oprit, fie urmează să oprească reclamele de pe X – printre ele se numără Airbnb, Coca-Cola și Microsoft.
Leave a Comment