Datele utilizatorilor occidentali de social media, recoltate de China
Folonsindu-se de instrumentele de monitorizare a activității online, China recoltează datele utilizatorilor occidentali de pe Facebook și Twitter. Conform The Washington Post, care a analizat sute de documente în această privință, agenții precum mass-media de stat, departamente de propagandă, poliție, armată și autorități de reglementare cibernetice au cumpărat așa-zisele software-uri de analiză a opiniei publice.
Investigația cotidianului american include peste 300 de programe guvernamentale chineze, desfășurate de la începutul anului trecut. Printre contractele menționate se numără și un software pentru a colecta date despre ținte străine prin Twitter, Facebook și alte platforme de social media occidentale, principalii vizați fiind jurnaliștii și academicienii. Valoarea contractului s-ar ridica la echivalentul a 320.000 de dolari.
Aproape fiecare structură majoră din societatea chineză este implicată sub o formă sau alta în strângerea de informații despre populațiile vestice. Poliția din Beijing a încheiat un contract de 216.000 de dolari pentru un program de informații care analizează conversațiile de pe rețelele sociale occidentale despre Hong Kong și Taiwan, în timp ce un alt contract are ca scop urmărirea folosirii limbii utilizate de populația minoritară din regiunea Xinjiang, Uighur, în alte state. Guvernul ar fi interesat și să îmbunătățească performanțele presei de stat chineze în alte state.
„Acum putem înțelege mai bine rețeaua subterană de personal anti-China”, a afirmat pentru The Washington Post un analist care lucrează pentru o unitate din subordinea Departamentului Central de Propaganda din China.
Articole asemănătoare
Extinderea telefoniei mobile în bandă largă duce la scăderea încrederii în guverne
Victorie pentru libertatea de exprimare: extrădarea lui Julian Assange în SUA a fost refuzată
YouTube blochează accesul lui Russell Brand la monetizare, în urma acuzațiilor de viol și agresiune sexuală
Blogul lui Radu Tudor, pe primul loc în topul preferințelor cititorilor: ”Înseamnă că e loc pentru un jurnalism bine făcut”
Cinci inovații: masa cu încălzire, magazin neasistat, donații online, plantări offline, cântecul de după moarte