Cum ar putea să schimbe comerțul electronic încorporat industria media
Anul ce tocmai a trecut, 2020, s-a dovedit a fi un an plin de provocări pentru mulți. În același timp, comerțul electronic a crescut ca niciodată, fiind o variantă sigură pentru cei care au încercat să evite spațiile aglomerate – ca supermarketurile – sau pur și simplu nu aveau acces la varianta fizică a magazinelor.
Este estimat că piața de e-commerce va ajunge, la nivel global, la vânzări în valoare de peste 6500 miliarde de dolari până în 2023. În SUA și Canada, marketingul afiliat reprezintă 16% din totalul de comenzi plasate online – fiind una dintre cele mai profitabile ramuri ale comerțului online.
Însă în ceea ce privește publisherii, marketingul afiliat reprezintă în 2021 15% din veniturile industriei media digitale, conform unui articol publicat de Business Insider. Publicitatea rămâne – și pare că trendul nu se va schimba prea curând – principala sursă de venit a publicațiilor online.
O alternativă pentru publicații
Federația Internațională a Presei Periodice a publicat recent un raport intitulat ”The State of Content and Commerce”, care explorează perspectiva adoptării comerțului încorporat de către publisheri și ce beneficii ar putea aduce acesta.
(”Comerțul încorporat” este descris de autorii studiului ca fiind o alternativă a marketingului afiliat: în această iterație a comerțului electronic, cititorii pot cumpăra produse direct de pe site-ul web al editorului, în loc să fie redirecționați către un furnizor extern de cumpărături.)
Raportul susține că această nouă metodă de monetizare ar reprezenta un avantaj pentru presa online, care are – spre deosebire de comercianți – un brand cu care cititorii se identifică și la care revin cu mai mare ușurință.
Iar dacă ar putea să pară obositor pentru cititor această experiență, autorii studiului susțin că prin controlarea ofertei de cumpărături de către publicație, va adăuga „valoare experienței media”, în loc să „constituie o formă de distrugere a conținutului”.
O creștere a profitului de cel puțin trei ori?
Raportul mai subliniază un aspect: diferența potențialului de profit dintre comerțul electronic încorporat și soluțiile clasice de afiliere. „Vedem o creștere de trei până la cinci ori a profitului comparativ cu programele afiliate pentru aceleași produse”, spune Jonas Sjostedt, fondator și CTO Tipser – o companie care colaborează cu industria media și cele mai mari platforme online pentru ușurarea comerțului online.
„Tipser are un comision mediu de peste 30% în prima jumătate a anului 2020, în timp ce comisionul mediu plătit din programele afiliate este de aproximativ 12%. Rata de conversie este, de asemenea, foarte bună – 1,5% end-to-end. Ca o comparație cu aceasta, conversia de la un capăt la altul a afiliaților ar trebui să ajungă la ceva de genul a 0,2 la sută. Această (rată de conversie mai mare) se datorează parțial faptului că conținutul de pe pagină este aliniat contextual cu o ofertă care poate fi acționată în același moment fără a fi distrasă atenția consumatorului către un nou site terț”, sugerează autorii studiului.
Articole asemănătoare
Microsoft elimină o parte din limitările pe care le-a aplicat chatbotului Bing
„White jamming”. Cum regimurile autocrate bruiază discursul public
Și rușii și-au desemnat cuvântul anului 2021
Simona Halep, eliminată de la US Open. Reacții efervescente în presa internațională
Descinderi la locuințele susținătorilor lui Bolsonaro, într-o investigație privind o rețea de fake news