
Cum accelerează Twitter Blue dezinformarea în conflictul Hamas-Israel: cazul falsului cont al Mossad
Numeroși jurnaliști și experți au criticat decizia lui Elon Musk de a-i lăsa pe utilizatori să plătească pentru a avea semnul albastru, asociat frecvent cu faptul că un cont este autentic. Potențialul de dezinformare este ridicat – o problemă pe care platforma cunoscută anterior sub numele de Twitter nu a rezolvat-o încă, punând profitul mai presus de siguranța utilizatorilor săi.
Prin urmare, nu este o surpriză faptul că această funcție a fost folosită și în conflictul Hamas-Israel, un subiect care are impact asupra relațiilor internaționale în interiorul și în afara Orientului Mijlociu.
Cel mai recent caz: un cont fals al Mossad cu insigna albastră a răspândit informații și imagini false.
Potrivit Euronews, care îl citează și pe jurnalistul de dezinformare al BBC Shayan Sardarizadeh, contul a publicat un fragment din jocul video Arma 3, pretinzând în mod fals că este un clip real al conflictului.
Thread: Online misinformation about the Israel-Hamas conflict – Day 10
This video, viewed 2.3 million times, doesn't show Israel's Iron Beam directed energy weapon air defence system. It's from the video game Arma 3.
And the post is from a fake Mossad account with Twitter Blue. pic.twitter.com/g3xPlohAOc
— Shayan Sardarizadeh (@Shayan86) October 16, 2023
Ulterior, contul și-a schimbat numele din „ISRAEL MOSSAD” în „Mossad Commentary” și a continuat să răspândească informații grosolan de false. De exemplu, la 31 octombrie, a afirmat că Yemenul a declarat război Israelului – ceea ce nu este adevărat: statul Yemen nu a anunțat așa ceva; cu toate acestea, Houtis, o organizație care face parte din „Axa de rezistență”, a tras drone și rachete spre Israel în încercarea de a sprijini Hamas.
🚨 Yemen officially declares war on Israel.
— Mossad Commentary (@MOSSADil) October 31, 2023
Același cont a amplificat și zvonul conform căruia militanții Hamas au ucis un bebeluș punându-l într-un cuptor.
În timp ce verificatorii de fapte au dovedit că informațiile erau false, răul era deja făcut. Cei care au văzut informația și poate că au răspândit-o fie prin distribuire, fie din gură în gură, cel mai probabil fie nu vor vedea adevărul, fie nu îl vor crede – nu pentru că nu îl doresc, ci pentru că veștile proaste tind să fie reținute mai des.
1 Comentariu
Articole asemănătoare
Google anunță un nou sistem care va înlocui cookie-urile terțe care urmăresc activitatea pe web
Am petrecut un weekend în VRChat să văd cum e în metaverse
Ziua în care al treilea om în stat a invitat o jurnalistă în baie EXCLUSIV
Trump, gafă voită pe Twitter. Președintele american a postat o poză falsă, în care premiază un câine militar
Trei moguli de presă și un afacerist și-au dat întâlnire în Serbia. Posibilele mize ale întrevederii