
Comisia Europeană ia atitudine împotriva dezinformării: 9 milioane de euro pentru crearea unor centre naționale de verificare a informațiilor
Comisia Europeană a anunțat, recent, că dorește crearea unor centre naționale de verificare a informațiilor. Inițiativa vine în contextul în care, în ultimii ani, Uniunea Europeană a început să fie din ce în ce mai conștientă de pericolul prezentat de dezinformare.
Proiectul, în care vor fi investite 9 milioane de euro, va fi o continuare a eforturilor Observatorului european al mass-mediei digitale. Aceste centre vor avea atât rolul de a verifica acuratețea informațiilor, prin analizarea campaniilor de dezinformare și a modului în care acestea afectează societatea, cât și de a reglementa platformele online, arată G4media.ro.
În plus, platformele vor avea și scopul de a promova educaţia în mass-media.
„Avem nevoie de o societate rezilientă şi critică pentru a lupta împotriva dezinformării. Aceasta este o componentă importantă a strategiei noastre şi, în acest scop, trebuie să sprijinim mass-media liberă şi independentă, verificatorii veridicităţii informaţiilor şi cercetătorii. Vom face acest lucru prin consolidarea Observatorului european al mass-mediei digitale, prin sprijinirea dezvoltării unor centre naţionale de cercetare în acest domeniu, care vor îmbunătăţi capacitatea de a înţelege răspândirea dezinformării online”, a declarat vicepreşedintele comisiei europene pentru valori şi transparenţă, Vera Jourova.
Articole asemănătoare
Reclamele anti-vaccin nu vor mai fi permise pe Facebook
Aplicațiile pentru detectarea dezinformării pot fi utile, dar educația media este soluția pe termen lung
YouTube blochează accesul lui Russell Brand la monetizare, în urma acuzațiilor de viol și agresiune sexuală
Valentin Spyglass și Ionel The Great, pe site-ul CJ Vrancea. Un soft de traducere a botezat mai mulți consilieri
UE deschide o anchetă împotriva Google cu privire la folosirea datelor personale pentru antrenarea AI