CNN se schimbă. Un comediant ar putea fi gazda emisiunii din prime-time

Jurnalismul este în continuă schimbare, iar cerințele consumatorilor se modifică în funcție de vremuri. Așadar, vestea că CNN își schimbă programele nu este un șoc în mod special, dar planurile sale pot avea un impact asupra posturilor TV din întreaga lume.

Săptămâna trecută, a fost relatat că directorii CNN analizează posibilitatea de a face schimbări în programul postului. Se pare acum că aceste schimbări ar putea include adăugarea unui element de divertisment în programul de seară de știri.

Potrivit surselor Semafor, un comediant ar putea fi angajat pentru a prezenta una dintre emisiunile CNN din prime-time, de la ora 21.00 la 23.00. Printre numele menționate de sursele familiare cu subiectul se numără Bill Maher, Trevor Noah, Arsenio Hall și Jon Stewart.

Versiunea CNN a lui John Oliver

Cu toate acestea, unele nume par mai realiste decât altele: de exemplu, șefii companiei spun că Hall nu este o perspectivă serioasă pentru o emisiune în prime-time. Și, deși președintele CNN, Chris Licht, a lăsat să se înțeleagă dorința sa de a semna cu Stewart, într-un interviu acordat anul trecut ziarului New York Times, Jon Stewart s-ar putea să nu fie disponibil pentru a încheia un acord cu CNN, deoarece are contract cu Apple.

Dintre toți comedianții ale căror nume au fost puse pe masă, Bill Maher pare a fi o perspectivă mai realistă. De asemenea, el a semnat cu Warner Bros. Discovery, compania-mamă a CNN, ceea ce ar facilita situația pentru ambele părți.

„Ei caută versiunea proprie de John Oliver”, a declarat pentru Semafor un insider din domeniul știrilor de televiziune familiarizat cu căutarea.

Mai mult, Variety relatează că CNN ia în considerare posibilitatea de a lucra cu talente din cadrul companiei-mamă, Warner Bros. Discovery, care ar putea contribui cu segmente, proiecte digitale, seriale sau documentare, potrivit unei persoane familiarizate cu acest subiect.

O nevoie de schimbare

Una peste alta, această schimbare este privită în interiorul CNN ca o oportunitate de a atrage mai mulți telespectatori de pe platformele de streaming online către brandul media și de a se distanța de tendința actuală a presei americane. Ar putea fi o mare oportunitate pentru un brand precum CNN – care, chiar dacă este încă un etalon pentru televiziunile din întreaga lume, este totuși afectată la rândul său de tendințele care domină industria media, cum ar fi scăderea consumului de știri.

Această perspectivă a lipsei de interes a consumatorilor este una dintre cele mai mari îngrijorări din industrie. Potrivit raportului Reuters Institute for Study of Journalism, „Tendințe și previziuni în jurnalism, media și tehnologie 2023”, 72% dintre respondenți sunt îngrijorați de faptul că consumatorii se îndepărtează de știri. Alte motive de îngrijorare sunt creșterea costurilor, scăderea veniturilor din publicitate și încetinirea numărului de abonamente.

2022 a fost, de asemenea, primul an în care CNN a scăzut sub 1 miliard de dolari în profit din 2016 încoace, iar scăderile de audiență au fost, de asemenea, pronunțate. Rețeaua a atras o medie de 639.000 de persoane în prime time în acest trimestru, o scădere de 27% față de anul trecut, potrivit New York Times.

CITIȚI ȘI: Tendințele industriei media, în 2023: podcasturi, TikTok și subscripții

Comparativ cu anul trecut, când 75% dintre liderii din domeniul știrilor se declarau optimiști în ceea ce privește viitorul industriei media, anul acesta procentul este zdrobitor: doar 44% dintre aceștia au spus același lucru despre 2023. Având în vedere acest context, este de înțeles de ce CNN încearcă să își adapteze programul – dar rămâne de văzut cum va arăta acesta în viitor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *