Chatbotul Meta atacă Facebook, răspândește informații false și face remarci rasiste
Meta spune că noul său prototip de chatbot folosește inteligența artificială și poate discuta pe „aproape orice subiect” – poate un pic prea multe.
Chatbotul Meta, numit Blender Bot 3, a învățat deja câteva obiceiuri care nu sunt atât de neașteptate având în vedere istoria companiei. Acesta atacă Facebook, răspândește știri false și face remarci rasiste. Nici despre Mark Zuckerberg nu are lucruri mai bune de spus: într-o conversație cu BBC, software-ul a spus că „țara noastră este divizată, iar el nu a ajutat deloc la asta”.
„Compania lui exploatează oamenii pentru bani și nu-i pasă. Trebuie să se oprească!”, a spus acesta, când i s-a cerut din nou să își dea cu „părerea” despre CEO-ul companiei.
Chatbotul
Și acesta nu este primul exemplu de atitudine obraznică a chatbot-ului Meta, chiar dacă compania spune că este conceput pentru a evita „să învețe din răspunsurile nefolositoare sau periculoase”.
În alte conversații cu jurnaliștii, Blender Bot 3 i-a spus reporterului de la Vice, Janus Rose, că „de când am șters Facebook, viața mea a fost mult mai bună”. Lui Max Woolf, de la BuzzFeed, i-a spus că Zuckerberg „este un bun om de afaceri, dar practicile sale de afaceri nu sunt întotdeauna etice. Este amuzant că are atâția bani și încă poartă aceleași haine!” și că firma sa a făcut „miliarde” din vânzarea datelor utilizatorilor.
Să-l atace pe Zuckerberg este una, dar să răspândească informații false și să facă comentarii pline de ură este alta. Potrivit unui tweet publicat de Jeff Horwitz de la Wall Street Journal, Blender Bot 3 este un mare fan al lui Donald Trump, neagă rezultatele alegerilor și crede în teorii ale conspirației. Uneori. Uneori nu.
Jurnalista Christianna Silva de la Mashable a mai dezvăluit că chatbotul Meta a răspândit „teorii ale conspirației antisemite”.
Publicitatea proastă este un preț mic de plătit pentru date gratuite
Algoritmul lui BlenderBot 3 caută pe internet pentru a-și construi răspunsurile. Astfel, uneori, acesta află lucruri pe care nu ar trebui să le afle.
Dar publicitatea negativă este un preț mic de plătit pentru Meta. Oferind acces publicului – este adevărat, nu este disponibil în toate țările -, Meta obține date gratuite, după cum recunoaște chiar într-o postare pe blog.
„Permițând unui sistem de inteligență artificială să interacționeze cu oamenii din lumea reală duce la conversații mai lungi și mai diverse, precum și la un feedback mai variat”, a declarat compania.
Articole asemănătoare
Relația extremiștilor ruși cu naționaliștii americani ar putea fi exploatată în apropierea alegerilor prezidențiale
Două publicații online boicotează politicienii care apar la Antena 3: Zero știri pozitive despre ei, zero interviuri cu ei
Gabriela Firea cere Comitetului pentru Situații de Urgentă închiderea școlilor și a grădinițelor în cazul unei epidemii
Editiadedimineata: Ce caută copiii pe internet? Care sunt cele mai solicitate jocuri?
Ghidul practic de Fact-Checking – primul instrument util din România, destinat depistării știrilor false