Cele mai mari rețele sociale lansează o unitate pentru detectarea dezinformării în Australia
Facebook, Twitter și Google s-au unit pentru a susține formarea unei unități dedicate detectării dezinformării în Australia, în contextul în care guvernul de la Canberra amenință cu legi mai dure pentru rețelele sociale.
Grupul pentru industria digitală (DIGI), care reprezintă interesele celor trei companii Big Tech în Australia, a anunțat că noul subcomitet de supraveghere a dezinformării va ajuta industria să se autoreglementeze, prin intermediul unui cod de conduită deja stabilit, conform Reuters.
Printre normele incluse în codul de conduită împotriva dezinformării se numără luarea de măsuri împotriva informațiilor false care afectează sănătatea publică, printre care se numără și COVID-19.
Derapajele vor fi analizate de un „subcomitet independent de reclamații”, format din trei persoane. Important de menționat este că nu vor fi luate în calcul reclamațiile care fac referire la postări individuale.
Formarea noului subcomitet al DIGI, din care mai fac parte Apple și TikTok, vine în contextul în care, săptămâna trecută, prim-ministrul Scott Morrison a catalogat rețelele sociale drept „un palat al lașilor”, în timp ce guvernul a anunțat că ia în calcul adoptarea unor măsuri care să responsabilizeze rețelele sociale, inclusiv să fie trase la răspundere pentru conținutul publicat pe acestea.
În ciuda faptului că măsurile adoptate de rețelele sociale ar putea reprezenta un pas în față pentru limitarea răspândirii dezinformării, apar întrebări cu privire la motivația platformelor. În cazul Facebook, problema nu este că nu știe să diferențieze dezinformarea de alte tipuri de conținut, ci că își prioritizează câștigurile, arătându-le utilizatorilor conținut negativ.
Articole asemănătoare
Serviciul ProtonMail, în schimbare. Ce funcții va aduce noul update
Susținătorii lui Chelsea Manning cer să fie eliberată din detenția solitară
Privarea de libertate a jurnaliștilor a înlocuit asasinatele. Aproape 500 de lucrători media, închiși
De ce suntem susceptibili informațiilor false: cazul “metoda bebelușul”
Fake news pe Facebook: 12.000 de români au distribuit poza unui castel din Germania, convinşi că acesta se află de fapt în România