Twitter, ca oricare altă platformă de socializare din lume, găzduiește și conturi false sau de spam. Eliminarea acestora se dovedește a fi un proces mai greu de îndeplinit decât pare la prima vedere, tocmai pentru că mai toate conturile false (conturi de boți, în principal) folosesc o combinație de mesaje automate și input uman. Împreună, aceste două elemente fac munca de detectare a conturilor false mult mai complicată decât este dispus să creadă Elon Musk.
Într-un thread pe Twitter, actualul CEO al companiei, Parag Agrawal, a oferit o mulțime de detalii technice și modalități prin care platforma de socializare indentifică și elimină conturile de boți și spam.
”Spam-ul nu este binar (uman/neuman). Cele mai avansate campanii de spam folosesc combinații de oameni care se coordonează + automatizare. De asemenea, acestea compromit conturi reale, pe care le folosesc apoi pentru a-și spori campania [de spam]. Așadar – sunt sofisticate și greu de prins”, a scris șeful Twitter în postare.
Sigur, nu te poți aștepta ca inginerii companiei să identifice corect și să elimine constant toate conturile de spam. Agrawal spune că, folosind metodele descrise în thread, Twitter reușește să mențină aceste conturi sub 5% din numărul total de utilizatori ai platformei. Fluctuații sunt convins că există, important este ca aceste conturi să nu scape de sub control.
”Adversarii, obiectivele și tacticile lor evoluează în mod constant – adesea ca răspuns la munca noastră! Nu poți crea un set de reguli pentru a detecta spam-ul astăzi și să speri că va funcționa și mâine. Nu va fi așa”, a mai adăugat el.
Probabil ești curios ce a avut de spus Musk despre acest subiect. Un poop emoji este răspunsul catadicsit de miliardar ca fiind corespunzător.
Fie că este cu adevărat iritat de această situație a Twitter, fie că doar încearcă să agite spiritele degeaba, Musk a spus că acordul de achiziție ”nu poate avansa” până când Twitter nu prezintă dovezi concrete că 95% din utilizatorii săi sunt oameni reali. Ieri am explicat de ce astfel de declarații nu au nici o însemnătate și fac mai mult rău decât bine. Înțelegerea dintre Musk și Twitter are deadline ziua de 24 octombrie. Achiziția nu poate fi ”amânată”, ”întârziată” sau ”devansată” așa cum tot declară Elon Musk. Ea se va întâmpla sau nu.
Între timp, Musk poate ajunge să înțeleagă că depistarea boților nu este o sarcină ușoară (mai ales că a spus că va începe personal să foloseacă eșantioane de identificare a acestora). Unul dintre cele mai performante programe de calculare a probabilității unui cont de a aparține unui bot sau nu, Botometer, a acordat contului lui Musk 3.5/5. Cu alte cuvinte, contul miliardarului pare mai mult contul unui bot decât al unei persoane reale.
Bineînțeles, datele sunt incomplete și, astfel, rezultatul este inexact, dar asta dovedește cât de dificil este să identifici corect un cont fals, mai ales dacă te bazezi pe date publice. Surpriză, deci, șeful Twitter a avut dreptate când spunea că nivelul de sofisticare al conturilor de boți este ridicat și poate produce rezultate imprecise.
La momentul redatării acestui articol scorul contului lui Musk este la 3.4/5, semn că, totuși, sunt și urme umane acolo.
Ce se întâmplă în culise
Surse apropiate de această înțelegere citate de Bloomberg spun că procesul de negociere merge foarte bine. La ultima întâlnire a echipei lui Musk și cea a Twitter, ambele părți au declarat că a fost o experiență pozitivă și că lucrurile decurg conform planului. Deci totul e în regulă până acum. Mai mult decât atât, sursele Bloomberg spun că mulți dintre oamenii care se ocupă de această achiziție au fost surprinși de postările lui Musk de pe Twitter, pentru că în întâlnire față-n față, miliardarul nu a dat semne că ar avea îndoieli.
De ce tot acest show, atunci? Faptul că Musk tot spune că amână achiziția nu face altceva decât să sperie investitorii și să prelungească incertitudinea angajaților de la Twitter.
Boardul de conducere al companiei a declarat, citat de The New York Times, că ”acest acord este în interesul tuturor acționarilor. Intenționăm să încheiem tranzacția și să punem în aplicare acordul de fuziune”. Spre deosebire de spusele lui Musk, astea nu sunt vorbe goale. Pe lângă clauza de un miliardar de dolari în cazul în care se răzgândește, înțelegerea mai include o clauză de executare specifică care permite Twitter să-l forțeze Musk să finalizeze tranzacția. Practic, Twitter poate trimite întrega achiziție în instanță și să obțină un ordin care să-l oblige pe Musk să cumpere compania.
Leave a Comment