Autoritatea australiană de reglementare în domeniul mass-media, noi puteri pentru a combate dezinformarea online
Guvernul australian a decis să extindă puterile Autorității australiene pentru Comunicații și Media, pentru a impune un cod de conduită obligatoriu împotriva dezinformării de pe platformele digitale.
ACMA va obține noi prerogative, care ar urma să includă evaluarea modului în care platformele răspund la dezinformare, potrivit unui anunț făcut la sfârșitul săptămânii trecute de Ministerul australian al Comunicațiilor, citat de The Guardian.
În plus, dacă măsurile de autoreglementare adoptate de industrie se vor dovedi insuficiente pentru a limita răspândirea de informații false, autoritatea de reglementare în domeniul mass-media ar putea impune un cod al industriei – al cărui principal obiectiv ar fi protejarea utilizatorilor online de conținutul dăunător.
„Dezinformarea și dezinformarea reprezintă o amenințare la adresa siguranței și bunăstării australienilor, precum și la adresa democrației, societății și economiei noastre”, a declarat ministrul australian al Comunicațiilor. Michelle Rowland a adăugat că noul set de reguli va „plasa Australia în fruntea combaterii dezinformării online”.
O măsură acceptată
Măsura a fost salutată de Digital Industry Group Inc – printre membrii căruia se numără companii precum Google, Apple, Meta, Twitter și TikTok. În decembrie, DIGI și-a înăsprit codul de conduită voluntar, redefinind prejudiciul ca fiind o comunicare care conține o amenințare „serioasă și credibilă”, dar renunțând la cerința ca prejudiciul să fie „iminent”.
Directorul general al Digi, Sunita Bose, a declarat că „s-a angajat să aducă îmbunătățiri în ceea ce privește gestionarea dezinformării și a dezinformării în Australia, fapt demonstrat prin rezultatele obținute în cadrul colaborării cu companiile semnatare pentru a dezvolta și consolida codul industriei”.
Este important de remarcat faptul că, de obicei, o inițiativă legislativă privind dezinformarea ar putea fi șireată pentru a nu limita libertatea de informare a publicului. Unele țări s-au folosit de amenințarea dezinformării ca pretext pentru a exercita presiuni asupra jurnaliștilor și activiștilor – Rusia ar putea fi un exemplu, care a amenințat că răspândirea oricărei informații considerate false privind invazia din Ucraina va fi pedepsită cu închisoarea.
Modificările din Australia sunt, însă, diferite. În primul rând, codul și competențele de elaborare a standardelor nu se vor aplica știrilor și conținutului electoral autorizat, ci doar platformelor online. Însă un aspect și mai important este că ACMA nu poate decide ce este veridic și ce nu, platformele digitale continuând să fie responsabile pentru conținutul pe care îl găzduiesc și îl promovează utilizatorilor.
Articole asemănătoare
Consiliul de Supraveghere al Meta va începe să examineze cazurile mai rapid
ShareChat: concurentul indian al rețelei WhatsApp
Editiadedimineata.ro: Din vremurile în care candidații se întâlneau cu toți alegătorii. Istoria votului în România
Meta lasă în aer publicațiile partenere, în favoarea creatorilor de conținut
The New York Times lansează o aplicație dedicată jurnalismului audio