Algoritmul Facebook ar promova în mod activ fenomenul negării Holocaustului

Nu de puține ori, Facebook a fost acuzată că lipsa sa de acțiune împotriva discursului instigator la ură ar permite multor organizații de extremă-dreapta să atragă public prin intermediul rețelei de socializare – concluzie la care a ajuns și compania, după ce un studiu intern a concluzionat că ”64% din aderările la grupurile extremiste se datorează instrumentelor de recomandare”.

Însă o investigație a Institutului pentru Dialog Strategic (ISD) din Marea Britanie indică că problema ar fi mult mai gravă de atât, întrucât algoritmul Facebook ar promova în mod activ fenomenul negării Holocaustului, conform The Guardian.

Cercetătorii au descoperit că introducerea termenului „holocaust” în bara de căutare a Facebook sugerează utilizatorului pagini cu conținut negaționist, care, la rândul lor, recomandă link-uri către editurile care vând literatură revizionistă și negaționistă.

Mai mult decât atât, studiul a scos la iveală că atunci când un utilizator urmărea o pagină care promova negarea Holocaustului, algoritmul recomanda ulterior conținut similar.

În total, ISD a descoperit cel puțin  36 de astfel de grupuri Facebook, cu un număr de 366.068 de urmăritori.

„Decizia Facebook de a permite conținutul negaționist să rămână pe platforma sa este încadrată sub pretextul protejării dezbaterii istorice legitime, dar aceasta este motivul pentru care oamenii se angajează în refuzul Holocaustului în primul rând. Negarea Holocaustului este un instrument deliberat folosit pentru delegitimizarea suferinței poporului evreu și pentru perpetuarea unor narative antisemite de lungă durată, iar atunci când oamenii fac acest lucru în mod explicit, ar trebui privit ca un act de ură”, a afirmat managerul principal al departamentului de cercetare al ISD, Jacob Davey.

În decursul lunii trecute, Mark Zuckerberg a anunțat că nu va interzice conținutul care neagă Holocaustul, pentru că, în timp ce personal consideră că „negarea Holocaustului este profund ofensatoare”, el crede că „cel mai bun mod de a lupta împotriva discursului jignitor este cu discurs pozitiv”.

5 Comentarii

  1. Sunteti nebuni? Adică ce spuneți este ca fb recomandă conținut similar cu cel ales de utilizator. Nu recomandarea sau algoritmul este problema – își face treaba corect. Dacă este o problema, fie morală fie legală, acesta este legată de existența paginilor respective. Aici este altă dezbatere și nu cred ca ține de Facebook…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *