Cum văd trei foști manageri ai Pro TV vânzarea postului către PPF: ”Prețul plătit este sub valoarea pe bursă”
În urma vânzării grupului CME către cehul Petr Kellner, trei foști manageri din grupul Pro (Costi Mocanu, Orlando Nicoară și Dragoș Stanca) își expun punctul de vedere referitor la tranzacție, pe paginile lor de Facebook.
Aceștia ating mai multe puncte privind evenimentul recent petrecut în piața de media: care ar fi trebuit să fie valoarea Pro Tv în urma achiziției, ipoteza privind prețul plătit sub valoarea bursei și conexiunea dintre Petr Kellner și Daniel Kretinsky, primul ceh intrat în lumea presei din România, conform paginademedia.ro.
Costi Mocanu estimează valoarea Pro Tv la aproximativ 800 milioane de dolari, în urma tranzacției de 2,1 miliarde de dolari. Acesta afirmă pe Facebook: „La un pret total de achiziție de 2,1 miliarde de dolari (cu datorii de circa 600 de milioane incluse) și având în vedere contribuția grupului Protv la OIBDA-ul companiei, Pro TV ar trebui să coste circa 700-800 de milioane de dolari.”
Mocanu continuă, spunând că în România la momentul actual nu există posibili cumpărători și ar trebui să ne bazăm pe partea externă în acest sens: „În piața internă nu există player care să poată plăti această sumă. În extern sunt mulți, ideea e cât de interesați sunt de prezența în România.”
Fondul de investitii PPF a cumparat CME, proprietarul Protv. Este o tranzactie care a vizat, in principal, pietele din…
Gepostet von Costi Mocanu am Sonntag, 27. Oktober 2019
Viitorul Pro Tv, incert
Legat de viitorul Pro Tv sub conducerea cehului, el mărturisește că nu are încredere deplină în PPF, fondul de investiții al lui Kellner, acesta având tendința să îl vândă, dar investitorii ar aștepta o asemenea vânzare din cauza „regresului economic”. Mocanu afirmă: „Cred, așadar, că România va rămâne măcar un an, doi, poate trei, în curtea noului patron”.
Orlando Nicoară remarcă prețul cu care s-a vândut CME considerând că este sub valoarea bursei din cauza lipsei de cumpărători: „Prețul plătit este sub valoarea pe bursă, ceea ce înseamnă că cel mai probabil nu au avut un alt cumpărător”.
În ceea ce privește perspectiva lui Nicoară legat de viitorul Pro Tv, acesta este mai puțin optimist decât Costi Mocanu, afirmând: „PPF are focus pe Cehia + Slovacia și este de văzut dacă vor păstra România, Slovenia și Bulgaria sau le vor vinde (feelingul meu este că le vor vinde).”
Succesul străinilor pe piața românească
Dragoș Stanca este de părere că în ciuda încercărilor românilor, cei doi cehi au reușit să-și afirme succesul, achiziționând nume importante din lumea media în România: „Pleacă marile corporații americane și franceze din media și vin companii conduse de cehi bogați, care au reușit (spre deosebire de ce numim sau numeam noi “mogulii” români). O fi bine? Om vedea…”.
În plus, conexiunea dintre cei doi cehi, Petr Kellner și Daniel Kretinsky, se pare că este fata noului cumpărător Pro Tv. Aceasta ar fi iubita afaceristului ce a achiziționat Europa FM și Virgin Radio.
Articole asemănătoare
Oameni care fac legea în online: Moise Guran
Cum a contribuit social media la formarea legiunii străine din Ucraina
ICANN încă nu s-a decis în privința vânzării .org, deși mai are doar 11 zile să se hotărască
Nu se turnează filme? Inteligența artificială vine în ajutor!
Declarația despre Holocaust a lui Daea a atras critici dure. Institutul „Elie Wiesel”: Este un derapaj