Co-fondator WhatsApp: „Am vândut viața privată a user-ilor pentru un profit mai mare”. Cum îi răspunde un oficial Facebook
Demisiile se țin lanț în cadrul companiei Facebook. În ultimul an, au demisionat de la Facebook, rând pe rând, co-fondatorii aplicațiilor WhatsApp și Instagram. Deși nu au fost precizate adevăratele motive care stau la baza acestor decizii, unul dintre co-fondatorii WhatsApp a dezvăluit într-un interviu pentru Forbes cauzele plecării din funcție.
În anul 2009, Brian Acton și Jan Koum au lansat aplicația de mesageria WhatsApp, iar în 2014 a fost preluată de către Facebook pentru 22 de miliarde dolari. Dar, spre deosebie de Facebook, cofondatorii WhatsApp s-au opus mereu când a venit vorba despre transmiterea de reclame către utilizatorii săi.
În momentul demisiei lui Acton se vechicula că ar fi neînțelegeri cu Mark Zuckerberg cu privire la confidențialitatea datelor.
În interviul pentru Forbes, Acton afirmă că: ”Am vândut viața privată a user-ilor pentru un profit mai mare. Am făcut o alegere, dar și un compromis și trăiesc zi de zi cu acest gând”. Acesta, în timpul scandalului Cambridge Analytica îndemna oamenii pe Twitter să se retragă de pe Facebook, folosind un hashtag devenit celebru: #deletefacebook.
În plus, precizează că a avut o relație rece cu Mark Zuckerberg pe care l-a întâlnit de vreo zece ori în patru ani.
Brian Acton nu a fost de acord să aplice modelul Facebook de publicitate targhetată: ”Publicitatea țintită mă face foarte nefericit”, deviza sa fiind: ”Fără reclame, fără jocuri, fără șmecherii”. O altă deviză a fost “Ia-ți timpul necesar să faci totul corect”.
Într-o postare pe pagina sa de Facebook, unul dintre directorii Facebook, David Marcus, îi răspunde lui Acton, considerând că este josnic să ataci compania care te-a făcut miliardar și îi ia apărarea lui Zuckerberg. Acesta îl acuză pe co-fondatorul WhatsApp că a împiedicat unele schimbări utile pentru aplicație. El a mai adăugat că serviciile contra-cost lansate recent de WhatsApp sunt foarte asemănătoare cu cele cerute de Acton.
Articole asemănătoare
YouTube, criticată pentru insuficiența măsurilor de combatere a dezinformării
Beijingul susține că grupurile de extremă-dreapta hărțuiesc oamenii de știință în legătură cu originea COVID-19
Cenzurarea de pe social media a dezinformării nu ar fi utilă
Klaus Iohannis îndeamnă la calm: ”Răspândirea de știri alarmiste sau chiar de știri false poate genera o epidemie de panică”
TikTok cumpără publicitate TV de peste două milioane de dolari pe fondul discuției despre interzicere