Șeful TikTok, chemat în Parlamentul European pentru a explica rolul platformei în alegerile din România

Șeful TikTok, Shou Zi Chew, va fi chemat în fața Parlamentului European pentru a da explicații legate de rolul platformei în alegerile prezidențiale de duminică. Principalele întrebările pe care europarlamentarii le au se referă la activitatea suspicioasă a mii de conturi, care au făcut propagandă pentru Călin Georgescu.

Cerința a fost extinsă de Valérie Hayer, șefa Renew Europe – grupul liberal din PE. Victoria lui Georgescu a produs stupoare nu doar în țară, dar și în rândul Occidentului. Poziția pro-Kremlin, anti-UE și NATO a lui Georgescu reprezintă un risc pentru întreaga regiune europeană.

Facem apel la CEO-ul TikTok să vină să vorbească […] și să asigure că platforma sa nu a condus la nicio încălcare a DSA. România este un semnal de alarmă! Radicalizarea și dezinformarea se pot petrece peste tot în Europa, cu consecințe dăunătoare”, a declarat Hayer conform Hotnews.

Shou Zi Chew este chemat la o zi după ce autoritățile române au trimis mai multe sesizări către Comisia Europeană pentru a investiga TikTok cu privire la activitatea conturilor care l-au susținut pe Călin Georgescu.

Atât CNA, cât și ANCOM, au transmis instituției europene o serie de îngrijorări legate de platforma de social media și modul prin care aceasta a influențat rezultatul primului tur prezidențial. La fel ca Hayer, autoritățile române au vorbit de nereguli legate de legea DSA (care reglementează serviciile online). ANCOM a mers chiar mai departe și a acuzat TikTok de o „manipulare a algoritmului” în favoarea lui Georgescu.

Până acum, TikTok nu a venit cu un comentariu legat de numeroasele speculații care se învârt în jurul rețelei zilele acestea. Singurul lucru menționat de TikTok legat de dezinformarea electorală din România, se referă la eliminarea unei rețele de influență formată din 22 de conturi, ce aveau aproape 300 de mii de urmăritori și postau doar conținut ce critica actualul guvern.

Acest lucru s-a întâmplat, însă, în septembrie, cu mult înainte de campania electorală pentru prezidențiale. De atunci, platforma de social media nu a mai oferit detalii despre eforturile sale de combate dezinformarea sau a elimina rețelele de influență din România.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *