Mass-media tradiționale sunt pe cale de dispariție. Este Twitch o opțiune?
În întreaga industrie media, se resimte îngrijorarea că mediile mai tradiționale nu mai trezesc interesul tinerei generații de potențiali consumatori. Există o mulțime de date care arată că, în viitor, ar trebui să ne așteptăm la necesitatea unei schimbări masive în ceea ce privește modul în care (și unde, de altfel) se fac știrile.
Raportul Digital News Report 2023, realizat de Institutul Reuters pentru Studierea Jurnalismului, arată că (1) respondenții mai tineri preferă să acceseze știrile prin intermediul unor căi secundare, cum ar fi social media, căutare sau agregatoare mobile – mai degrabă decât prin intermediul site-urilor și aplicațiilor proprii ale mărcilor de știri, (2) 20% din generația 18-24 de ani utilizează TikTok pentru știri, (3) influencerii sunt văzuți ca fiind mai relevanți pe platformele de socializare decât jurnaliștii sau mărcile media. Aș dori să adaug că 47% dintre persoanele de pe toate piețele nu sunt deloc implicate în știri.
Aș putea enumera din ce în ce mai multe date, dar ideea ar fi aceeași: se pare că mass-media așa cum o știm ar putea, mai devreme sau mai târziu, să moară. Cu toate acestea, nu trebuie să fie sfârșitul – dimpotrivă, este imperios ca jurnalismul să prevaleze, de dragul democrației și al societăților noastre.
Așadar, care este răspunsul? Să experimentăm, așa cum unii au încercat deja cu YouTube, TikTok și Instagram.
Twitch este, de asemenea, o alternativă, dacă conținutul este potrivit.
O oportunitate care nu a fost încă explorată
Deținută de Amazon din 2014, Twitch.tv, cunoscută în mod tradițional pentru conținutul de jocuri video, evoluează treptat spre un spațiu preferat de editorii și furnizorii de știri care caută noi căi de implicare a publicului.
Mai multe publicații importante internaționale, printre care The Washington Post, Rolling Stone, Defector, The Recount și Vice Media, au făcut încercări de a-și livra conținutul pe Twitch, marcând o îndepărtare de tărâmurile convenționale ale Twitter și Facebook, conform Mediaite.com.
Atractivitatea Twitch constă în potențialul său de a găzdui conținuturi diverse dincolo de sfera jocurilor.
Pentru cei care nu sunt familiarizați cu platforma, aceasta le permite utilizatorilor să intre live. Însă este puțin probabil ca televiziunile să aibă succes exportând același material difuzat pe micile ecrane pe platformă: Twitch promovează un stil casual, permițând creatorilor de conținut să se conecteze în timp real cu urmăritorii săi prin intermediul comentariilor, poll-urilor și a altor funcții. Mai mult, un streamer poate primi donații sub formă de bits, pe lângă programul de parteneriat pe care Twitch îl pune la dispoziție celor care au peste un anumit număr mediu de telespectatori.
În timp ce Twitch nu domină consumul de știri conform unor sondaje recente, platforma se confruntă cu o creștere treptată a numărului de utilizatori care caută informații despre știri. Unicitatea sa, așa cum a fost articulată de Christopher Cruz de la Rolling Stone, constă în oferirea unui spațiu pentru disecție, conversație și discurs, mai degrabă decât pentru știri de ultimă oră. Natura interactivă a Twitch favorizează un alt tip de implicare, care se aliniază cu preferințele în evoluție ale consumatorilor de știri moderni.
Nimic nu e perfect
Este posibil ca Twitch să nu fie perfect pentru toate instituțiile media, deoarece publicitatea negativă, boicotul creatorilor și deciziile recente cu impact asupra împărțirii veniturilor ridică semne de întrebare cu privire la sustenabilitatea pe termen lung a Twitch ca platformă de știri.
În plus, dominația personalităților (influencerilor) asupra mărcilor media consacrate este un alt obstacol, după cum o demonstrează dificultățile întâmpinate pe platformă de întreprinderi media.
În România, din câte a putut vedea MediaStandard, nu există nicio instituție media care să aibă o prezență susținută pe platforma de streaming. Este de înțeles, întrucât atât industria noastră, cât și publicul nostru se află încă în topul țărilor din UE care preferă știrile tradiționale – televiziunea, în special. Chiar și în rândul grupului de 15-24 de ani, televiziunea este preferată de 58%, în timp ce cei mai mulți europeni (59%) din această generație preferă platformele de socializare, potrivit unui Eurobarometru publicat de Parlamentul European în 2023.
Dar ceea ce încerc să spun este că trebuie să experimentăm pentru a ne asigura că industria știrilor și jurnalismul, de altfel, vor continua să prevaleze. Poate că Twitch se află la răscrucea de a deveni un potențial schimbător de joc pentru instituțiile media în peisajul digital, dar cu siguranță vom continua să înțelegem mai bine ce își doresc consumatorii de știri, în special generațiile care nu sunt atât de axate pe media tradiționale. Nicio idee nu este o idee rea, mai ales atunci când experimentarea este o necesitate pentru a supraviețui.
Articole asemănătoare
Vaccinarea împarte opinia publică. 27% din români sunt indeciși în privința imunizării împotriva Covid
Facebook testează modalități de control mai mare asupra News Feed-ului
Pastila de (DEZ)INFORMARE: Chemtrails – teoria conspirației care nu lasă urme
India: WhatsApp speră să combată știrile false printr-un serviciu de fact-check
Propaganda rusă îl acuză pe jurnalistul arestat pe aeroportul din Minsk că ar fi lucrat pentru SUA