Întâlnirea dintre Xi Jinping și Biden a arătat diferit în presa chineză și pe Weibo
Întâlnirea dintre liderul chinez, Xi Jinping, și președintele american, Joe Biden, s-a conturat în discuții lungi despre subiecte care interesează, în mod natural, pe cele mai influente state din lume. Presa chineză a reflectat deschiderea Beijingului către dialog, însă postările de pe platformele de social media folosite în China au păstrat o notă propagandistică la adresa Statelor Unite ale Americii.
Analiza realizată de Semafor indică că presa de stat și-a domolit tonul criticînainte de întâlnirea dintre cei doi lideri. Acest lucru a fost reflectat printr-o serie de cinci articole cu tema „Readucerea relațiilor dintre China și SUA pe calea cea bună”, publicată de agenția de presă Xinhua, dar și prin articole din alte organizații media care au promovat consensul privind politica externă pe care administrația Biden speră să îl obțină din discuțiile cu Xi.
„China ar trebui să demonstreze în continuare Statelor Unite și comunității internaționale că este o țară majoră proactivă și responsabilă în efortul internațional de combatere a abuzului de droguri”, a declarat un academician pentru un ziar din Shanghai, referindu-se la cererea Casei Albe ca China să nu mai contribuie la comerțul cu fentanil – folosit pentru a potența drogurile.
Prin aceste articole, analiștii consideră că Beijingul încearcă să trimită semnale companiilor americane să nu-și facă griji în privința relațiilor dintre cele două țări și să continue să colaboreze din punct de vedere economic.
Cealaltă față a monedei
Dar nu totul poate fi pozitiv. Potrivit Semafor, platforma chineză de socializare Weibo a rămas plină de postări despre situația dezastruoasă a unor americani. Mai exact, a persoanelor fără adăpost.
Rezultatul care a apărut căutând „San Francisco” cu puțin timp înainte de întâlnirea Xi-Biden s-a referit la oamenii străzii și lipsa de adăpost – o problemă reală cu care unele orașe din SUA se confruntă.
Un utilizator, care își răspândește frecvent opiniile anti-americane, a publicat un videoclip în care se vedeau oameni dormind pe străzi înainte de summit și apoi fiind evacuați de forțele de ordine.
Cu toate acestea, este de înțeles obsesia utilizatorilor Weibo față de aspectele mai puțin frumoase ale SUA, chiar dacă nu sunt comandate de stat. Cetățenii chinezi sunt bombardați de zeci de ani cu propagandă anti-americană, devenind oarecum o prejudecată națională, deoarece Beijingul a încercat întotdeauna să se poziționeze ca adversar pentru Casa Albă în cursa globală pentru influență.
Articole asemănătoare
Cine sare în apărarea lui Iohannis
Instagram și Facebook au ascuns comentariile care conțineau steagul palestinian
WordPress promite să schimbe experiența publicării. Totul despre editorul Gutenberg
Ziarul Gândul și alte patru titluri au un nou patron. Adrian Sârbu a vândut
WhatsApp, nouă breșă de securitate: hackerii puteau obține acces la datele din telefon