Recomandările redacției: Ce este deinfluencing, viitorul Threads și cum să ne ferim de recenziile false
Medistamdard.ro vă propune astăzi trei editoriale pe teme legate de social media și utilizarea internetului. Unul dintre ele este despre noua aplicație Meta, care este descrisă ca fiind un pic ca Twitter, un pic ca Instagram. În plus, vă propunem un articol despre un nou trend numit „deinfluencing”, în care influencerii își conving publicul să nu consume în exces. În cele din urmă, în cazul în care faceți cumpărături online, ar trebui să citiți despre cum să identificați recenziile false.
The Conversation –The deinfluencing trend reflects a growing desire for authenticity online
Poate că influencerii de pe social media au modelat multe aspecte ale societății actuale, dar această tendință nu pare să fie veșnică. Publicația The Conversation spune că a apărut o nouă categorie de “vedete” pe rețelele de socializare: deinfluencerii, adică o persoană cu un număr mare de urmăritori, dar care, spre deosebire de influencerii clasici, încurajează oamenii să nu consume în exces, cumpărând lucruri care au un preț prea mare sau care sunt ineficiente.
Mai mult, The Conversation subliniază că acest lucru reflectă o dorință tot mai mare a tinerilor utilizatori de autenticitate, mai degrabă decât clasica „viață perfectă” pe care influencerii aveau tendința de a o prezenta pe rețelele de socializare.
“Influențarea este o formă de marketing foarte profitabilă, atingând o valoare de piață de 16,4 miliarde de dolari în 2022. Dar, prin natura sa, influențarea poate fi, de asemenea, nesinceră. Influencerii sfârșesc adesea prin a promova produse în care nu cred sau care nu se aliniază cu baza lor de urmăritori.
Trendul deinfluencing zdruncină acest model. Tendința a luat rapid amploare, cu aproape 730 de milioane de vizualizări pe TikTok la 7 iulie. Există câteva motive pentru popularitatea sa în creștere, inclusiv dorința de autenticitate, epuizarea cauzată de social media și o schimbare de valori”, se arată în articol, pe care îl puteți citi în continuare AICI.
The Guardian – Mark Zuckerberg’s Threads? The app is vapid, boring and destined to fail
Nici chiar Twitter, nici chiar Instagram – așa descrie Siva Vaidhyanathan, profesoară de Studii Media la Universitatea din Virginia și autoare a Antisocial Media: How Facebook Disconnects Us and Undermines Democracy, noua aplicație dezvoltată de Meta, Threads.
Editorialul din The Guardian argumentează că aplicația încearcă să imite modelul Twitter, însă Twitter nu a fost niciodată un produs profitabil, fiind “imprevizibil și nesistematic”. Sunt mai multe aspecte care, conform articolului, indică că Threads nu va avea viață lungă, pe lângă faptul că nu va genera profit, din lipsa reclamelor.
“Meta știe cum să crească și cum să plaseze anunțuri care să fie accesate. Dar tot ceea ce poate face acum, odată cu dispariția Twitter, este să se hrănească cu propriile venituri de pe platformele sale de succes. Nu este clar care este rostul lui Threads pentru companie. Și este și mai derutant să ne gândim la ce înseamnă pentru noi.
Întrebați-vă: «Ce scop a avut Twitter pe vremea mea, pe vremea când avea oameni interesanți care scriau lucruri interesante?»”. Pentru a afla mai multe despre acest subiect, citiți AICI articolul din The Guardian.
The Guardian – Beat the fakes: how to find online reviews you can trust
Mai devreme sau mai târziu, toți suntem potențiale victime ale unui scam, o înșelăciune online. Nu e necesar ca miza să fie banii noștri – există cazuri când oamenilor le-au fost luate conturile online sau datele personale.
The Guardian ne explică în acest articol ce ar trebui să facem ca să ne ferim de recenziile false ale unor site-uri care vor să ne păcălească.
Printre sfaturile redate se numără urmărirea gramaticii, construcția propozițiilor și dacă textul sună ca fiind scris de un om – mai nou, ChatGPT și alte produse similare, care folosesc inteligența artificială pentru a imita limbajul uman, sunt folosite în astfel de scheme. Aflați mai multe despre acest subiect AICI.
3 Comentarii
Articole asemănătoare
Demisie la vârful Agerpres: Alexandru Ion Giboi și-a anunțat plecarea
Twitter răspunde la întrebările jurnaliștilor cu 💩
Trendul muzicii lo-fi de pe YouTube, infiltrat de melodii generate de AI
Agenția rusă IRA a creat o publicație de stânga cu editori fictivi, ca parte a unei noi operațiuni de influență
O rețea socială pro-Trump, ținta unui atac cibernetic chiar în ziua lansării